برگزاری دومین مرحله کارگاه طرح معرفت افزایی اساتید واحد علوم‌وتحقیقات

۲۰خردادماه،

دومین مرحله از برگزاری کارگاه طرح معرفت‌افزایی اساتید و اعضای هیات علمی واحد علوم و تحقیقات تا ۲۸ خردادماه با حضور بیش از ۶۰ استاد دانشگاه ادامه دارد.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر عصمت سوادی معاون فرهنگی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد در مراسم افتتاحیه دومین مرحله از برگزاری کارگاه طرح معرفت افزایی اساتید و اعضای هیات علمی واحد علوم و تحقیقات، گفت: نظر سنجی‌های صورت گرفته در ارتباط با برگزاری اولین دوره از کارگاه‌های طرح معرفت افزایی نشان دهنده مفید و ثمربخشی بالای این طرح بوده است.

وی افزود: این دوره از کارگاه‌ها برای اساتید و اعضای هیات علمی تمام وقت واحد علوم و تحقیقات در قالب دو کلاس ۱۶ ساعته در دو گروه با عناوین اخلاق حرفه‌ای و اصول تعلیم و تربیت اسلامی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالقاسم طیبی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان تهران نیز در این مراسم، نعمت آگاهی برای انسان را دارایی ارزشمندی دانست و گفت: این آگاهی‌ها همان علم است و می‌تواند انسان را به کمال رسانده و سبب ارتقا آن شود.

وی ادامه داد: دارایی‌های مادی آنان از بین رفتنی است،‌ اما دارایی‌های علمی تحت تاثیر مسائل و مشکلات زندگی از بین نخواهد رفت.

طیبی با اشاره به اینکه اساتید نباید تنها معطوف به رشته تخصصی خود باشند، افزود: تمرکز صرف بر روی رشته‌های تحصیلی سبب غفلت انسان از سایر مسائل معنوی و اجتماعی زندگی می‌شود.

وی افزود: برگزاری کارگاه‌های معرفت افزایی بهانه‌ای برای شناخت و درک راه‌های ارتباط با پیرامون زندگی و همچنین دریچه‌ای برای ورود به دنیای وسیع شناخت خود و آفریننده انسان است.

به گفته مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، برگزاری کارگاه‌های معرفت‌افزایی بهانه‌ای برای شناخت و درک راه‌های ارتباط با پیرامون زندگی و همچنین دریچه‌ای برای ورود به دنیای وسیع شناخت خود و آفریننده انسان است.

دکتر سعید نظری توکلی استاد اخلاق حرفه‌ای دانشگاه تهران در این کارگاه، گفت:‌ اولین هدف در خصوص اخلاق حرفه‌ای دستیابی به ادبیات واحد در تعریف اخلاق حرفه‌ای است، زیرا هر فردی از دیدگاه خودش تعریفی برای اخلاق حرفه‌ای دارد که ممکن است در تضاد با تعاریف دیگران باشد.

وی با بیان اینکه باید دانست با داشتن اخلاق حرفه‌ای و شناخت آن چه تغییر یا تغییراتی ایجاد خواهد شد و با نداشتن آن چه اتفاقی رخ خواهد داد، خاطر نشان کرد: بعضی از اشخاص در ابتدا برداشت نامناسبی از اخلاق حرفه‌ای دارند و آن را دست و پاگیر و مزاحم فعالیت‌های خود می‌دانند.

وی ادامه داد: با پی بردن به راه آوردهای مفید و سودمند اخلاق حرفه‌ای به خودی خود پی به اهمیت آن خواهیم برد، چرا که اخلاق حرفه‌ای کیفیت کارمان را بالا می‌برد و با داشتن آن می‌توان تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد.

توکلی با بیان اینکه باید تمایز مسئولیت‌های اخلاقی از مسئولیت‌های حرفه‌ای و حقوقی را درک کرد، افزود: در حوزه‌های آموزش، پژوهش و نقد نیز مسئله اخلاق حرفه‌ای حائز اهمیت است و در هر کدام از این حوزه‌ها باید به اخلاق در آموزش، اخلاق در پژوهش و اخلاق در نقد توجه داشت.

توکلی گفت: زمانی می‌توان با اخلاق نیز مانند سایر علوم رفتار کرد که اخلاق را علم و دانش بدانیم و باید پیوند محکمی بین اخلاق و رفتار ایجاد کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.