تست جاده خودرو تیبا

شرکت سایپا در راستای نمایش قابلیت ها و عملکرد خودرو تیبا و همچنین آشنایی هر چه بیشتر مشتریان اقدام به برگزاری دومین کلینیک خودرو تیبا و تست جاده آن در نمایشگاه بین المللی اهواز نمود. مدیر بازاریابی و پیشبرد فروش محصولات برند گروه سایپا از استقبال کم نظیر بازدید کنندگان از کلینیک خودرو تیبا در این شهر خبر داد.

 تست جاده خودرو تیبا

سایپانیوز استقبال کم نظیر مشتریان از قابلیت های فنی خودرو در تست جاده تیبا با همکاری مربیان فدارسیون اتومبیلرانی کشور خبر داد.

ارتقا توان پیشرانه پراید کاملا محسوس است ولی صدای ناخوشایند موتور و ضعف‌ جعبه دنده تیبا از لذت رانندگی با این آهوی زیبا می‌کاهد و سبب می‌شود چندان رغبتی به فشردن پدال گاز و شتاب‌گیری نداشته باشیم، هر چند که عملا پیشرانه تیبا برخلاف ردلاین آن که عدد ۶۰۰۰ را نشان می‌دهد در ۵۰۰۰ یا با کمی ارفاق ۵۲۰۰ کات‌آف می‌کند و با این اوصاف شاید دستیابی به شتاب ۱۳ ثانیه‌ای اعلام‌شده برای این خودرو اندکی دور از دسترس به نظر برسد!

15

 ضعف موجود در گیرباکس این خودرو در اولین نمونه‌های تحویل شده کام بسیاری از خریداران را تلخ کرد و گرچه مدتی پیش مقامات سایپا خبر از اصلاح ضرایب جعبه دنده تیبا دادند اما همچنان صدای شکایت مصرف‌کنندگان به گوش می‌رسد و در نمونه تقریبا صفر کیلومتر مورد آزمون نیز گیرباکس گرچه عملکردی یک سروگردن بالاتر از پراید از خود نشان داد اما چندان قابل دفاع نبود و حتی در برابر ریو حرفی برای گفتن نداشت.

یکی از نقاط قوت تیبای مورد آزمون سروصدای اندک قطعات پلاستیکی کابین بود، که در عین اینکه از پلاستیکی خشک تشکیل شده‌اند، به خوبی سر جای خود قرار دارند و در آن‌ها خبری از سایش و صدا نیست! هر چند که کارکرد پایین خودرویی که ما بر آن سوار بودیم نکته‌ایست که نباید آن را از نظر دور داشت.

اما در مقابل نقطه ضعف اصلی آهوی خوش‌خرام ایرانی را دست‌کم در نمونه مورد آزمون می‌بایست در  ترمزهایش دانست. ترمزها برخلاف تصور به هیچ عنوان مطمئن عمل نکردند و بی‌شک خط ترمز این خودرو دور از انتظار خواهد بود!

پس از رانندگی در معابر شهری تصمیم به آزمودن توانایی‌های تیبا در بزرگراه گرفتیم، جایی‌که عملکرد نرم سیستم تعلیق و کابین آرام تیبا، حالمان را جا آورد و تنها اگر قطع ناگهانی کولر و بالا رفتن بی‌منطق دمای رادیاتور نبود، تجربه‌ای خوش از یک سفر آرام بزرگراهی البته با سرعت ۹۰ کیلومتربرساعت را برایمان باقی می‌گذاشت.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.