برگزاری دو نمایشگاه بین المللی صنایع مفتولی و صنعت گردشگری

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

نمایشگاه بین المللی صنایع مفتولی، سیم و کابل، پروفیل و ماشین آلات وابسته که اولین نمایشگاه بین المللی صنایع مفتولی خاورمیانه محسوب می شود ، از فردا تا ۲۷ بهمن با حضور ده ها شرکت ، کارخانه و واحد های بزرگ تولیدی داخلی و خارجی، در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری اولین نمایشگاه بین المللی صنایع مفتولی، سیم و کابل، پروفیل و ماشین آلات وابسته؛ در این نمایشگاه ، واحدهای صنعتی و خدماتی صنایع مفتولی داخلی و خارجی ؛ نوین ترین و جدیدترین تولیدات ، تجهیزات و خدمات این صنعت پایه و زیربنائی را عرضه خواهند کرد.

در اولین نمایشگاه بین المللی صنایع مفتولی ؛ انواع سیم و کابل با کاربری های مختلف برق و مخابرات ، انواع دستگاهها ، تجهیزات و ماشین آلات تولید سیم و کابل ، انواع مواد خام اولیه (آلومینیم، مس، سیم فولادی)،ابزارهای تولید، مواد عایق و روکش، انواع مفتول، انواع پروفیل و دیگر صنایع مرتبط به نمایش عموم گذاشته می شود.

در این نمایشگاه که در فضائی بالغ بر ۶ هزار متر مربع برگزار خواهد شد ، شرکت هایی از بلژیک، چین، آلمان ، ترکیه، تایوان و هند نیز حضور دارد.

معرفی خلاقیت‌ ها و ظرفیت های صنایع مفتولی کشور ، شناسایی و معرفی مشکلات ، موانع و نقاط ضعف موجود در این صنعت ، جلب حمایت سازمان های دولتی و خصوصی از این صنعت ، ایجاد بسترهای مناسب برای سرمایه گذاری،اشتغال زایی و کارآفرینی،آشنایی دست اندرکاران با محصولات،نوآوری ها و پیشرفت های صنایع مفتولی روز دنیا و ایجاد زمینه رقابت سالم میان تولیدکنندگان داخلی برای ارتقای کیفیت تولیدات ؛ مهمترین اهداف برگزاری نمایشگاه است. 

اوکراین ،روسیه ، آمریکا ، ترکیه ، آلمان ، ژاپن ، فرانسه و انگلستان ؛کشورهایی می باشند که در آنها نمایشگاههای بین المللی صنایع مفتولی برگزار می شود اما در منطقه خاورمیانه، برای اولین بار است که نمایشگاه بین المللی صنایع مفتولی برگزار می شود و برگزاری این نمایشگاه در جمهوری اسلامی ایران ، نشان دهنده رشد و توسعه این صنعت در کشورمان است. 

ترکیه ، بحرین و عربستان از نظر فناوری و سرمایه گذاری رقیب جدی صنعت سیم و کابل کشور ما در منطقه محسوب می شوند.

مدیر اجرایی نمایشگاه بین المللی صنایع مفتولی، سیم و کابل، پروفیل و ماشین آلات وابسته گفت : صنایع مرتبط با سیم و کابل و صنایع مفتولی ، یکی از مهم ترین صنایع پایین دستی صنعت فولاد، مس و آلومینیم محسوب می شود.

علی شالباف افزود: رشد روز افزون صنعت برق، الکترونیک، مخابرات و همچنین توسعه شبکه های مرتبط با این صنایع سبب شده است بازار محصولات این صنعت ، هر روز افزایش یابد. 

وی اضافه کرد : ذخایر و معادن بزرگ مس و همچنین توسعه صنعت فولاد و آلومینیم در جمهوری اسلامی ایران، زیرساخت های است که کشورمان را به یکی از سازندگان مهم و مطرح منطقه در عرصه صنعت سیم و کابل و صنایع مفتولی تبدیل کرده است.

شالباف گفت : هر چند صنعت مفتولی کشور در عرصه تجارت و همچنین ورود محصولات مشابه خارجی ، با مشکلاتی مواجه شده ، اما کیفیت و ظرفیت تولید مناسب این صنعت ، امکان مطرح شدن صنعت سیم و کابل و صنایع مفتولی ایران را در عرصه بازارهای جهانی فراهم کرده است.

مدیر اجرایی اولین نمایشگاه بین المللی صنایع مفتولی، سیم و کابل، پروفیل و ماشین آلات وابسته افزود: پویایی صنعت سیم و کابل به مواد اولیه و شاخص های اصلی همچون مس ، آلومینیوم، pvc و پلی اتیلن ،انرژی و نیروی کار ماهر وابسته است که کشورمان همه این موارد را دارد.

شالباف افزود : این زیرساخت ها و همچنین دانش فنی متخصصان ایرانی سبب شده است تا صنعت سیم و کابل علاوه بر امکان تأمین نیازهای داخلی ، حتی نگاهی به بازارهای جهانی داشته باشد. 

تولید محصولات سیم و کابل در ایران به سال ۱۳۴۴ و کارخانه ایکو باز می گردد که حاصل مشارکت ایران و سوئد بود.

در حال حاضر دهها شرکت فعال با مالکیت و هویت ایرانی در کشور فعال است.

سالانه بیش از ۳۲۰ هزار تن انواع سیم و کابل در داخل کشور و بیش از ۱۷۰ شرکت تولید می شود که ۲۰ درصد از این تولیدات هم به دیگر کشورها صادر می شود.

این صنعت همچنین زمینه اشتغال بیش از پنجاه هزار نفر را فراهم کرده است. 

جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۲۲ با تولید ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تن فولاد خام رتبه اول و بزرگترین تولید کننده فولاد خاور میانه را کسب کرده است.

این رقم به نسبت سال قبل میلادی ۶/۶ درصد رشد داشته و سبب شده است صنایع پائین دستی همانند پروفیل و صنایع مفتولی گسترش یابد و محصولات این واحدها علاوه بر تأمین بازار داخلی حتی در بازار کشورهای همسایه به ویژه عراق و افغانستان عرضه شود.

* نمایشگاه بین المللی خدمات و تجهیزات صنعت گردشگری و هتلداری  

همچنین هفتمین نمایشگاه بین المللی خدمات و تجهیزات صنعت گردشگری و هتلداری ایران از ۲۴ بهمن با حضور چشمگیر شرکت های داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود. 

در این نمایشگاه ۲۱۰ شرکت داخلی و خارجی از ترکیه ، آلمان ، ایتالیا ، چین ، عراق ، تایلند ،اوکراین، مالزی ، اسپانیا ، قبرس ، رومانی و بلژیک حضور دارند و جدیدترین تجهیزات و خدمات مختلف صنعت گردشگری و هتلداری را ارائه می کنند. شرکت کنندگان در این نمایشگاه به مدت ۴ روز؛ آخرین توانمندی ها و دستاوردهای خود را در انواع گروههای کالایی وخدماتی گردشگری به ایران شرح به نمایش می گذارند :

خدمات گردشگری الکترونیکی- شرکت های خدمات مسافرتی هوایی، دریایی، زمینی، ریلی- خطوط هوایی، پایانه های مسافری- گردشگری سلامت – گردشگری ورزشی- گردشگری زیارتی- طبیعت گردی – بانکها- بیمه ها- سازمان های سیاحتی و گردشگری- اتحادیه ها و انجمن ها- آموزشگاه های مرتبط و دانشگاهها- نشریات تخصصی هتل ها و دهکده های توریستی- انواع تجهیزات سفری- موزه ها و کاخ موزه ها- رستوران ها و قهوه خانه های سنتی- گروههای نمایش های آئینی- سنتی- گروههای موسیقی محلی- صنایع دستی و نمادهای هویتی استان ها- سازمان ها و موسسات مرتبط با حفظ آثار باستانی و میراث فرهنگی.

هفتمین نمایشگاه بین المللی خدمات و تجهیزات صنعت گردشگری و هتلداری ایران با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران و حمایت و مشارکت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین انجمن ها و اتحادیه های مرتبط؛ از ۲۴ تا ۲۷ بهمن ماه در فضائی به مساحت بیش از چهارده هزار متر مربع و در سالن های ۶ ، ۷، ۸ و ۹ محل دائمی نمایشگاه های تهران برپا خواهد شد.

نمایشگاه بین المللی خدمات و تجهیزات صنعت گردشگری و هتلداری ایران به عنوان رویداد رسمی گردشگری ایران در تقویم سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) به ثبت رسیده و مورد توجه بسیاری از سازمانها و مجامع گردشگری و هتلداری دنیا قرار گرفته است. 

هفتمین نمایشگاه بین المللی خدمات و تجهیزات صنعت گردشگری و هتلداری ایران در دو بخش گردشگری و هتلداری به طور جداگانه برگزار می شود.

در بخش گردشگری انواع تجهیزات و خدمات؛ هتلها،آژانسهای مسافرتی،مراکز گردشگری و تفریحی ، خدمات گردشگری الکترونیک، بانکداری الکترونیک، رزرواسیون آنلاین هتلها و خطوط هوایی، سازمانهای سیاحتی و گردشگری و نشریات مرتبط عرضه خواهد شد. 

در بخش هتلداری نیز، شرکت کنندگان در این بخش؛ملزومات مورد نیاز هتلها همچون ظروف هتلی ، مواد و لوازم بهداشتی و منسوجات مورد استفاده در هتلها ، سیستم آشپزخانه های صنعتی ، تجهیزات سلف سرویس و کیترینگ ، تجهیزات و دستگاههای نظافت و شستشو، تجهیزات رستورانی و کافی شاپ ، پوشاک ویژه هتل ها ، سیستم های اعلام خطر ، دوربین های مدار بسته ، سیستمهای روشنایی و چراغهای تزئینی ، تختخواب و مبلمان هتلی ، ترولی و چرخ دستی ، مواد غذایی ، اتوماسیون و سیستمهای نرم افزاری ویژه هتلها و دکوراسیون و طراحی هتلها را ارائه می کنند. 

در هفتمین نمایشگاه بین المللی خدمات و تجهیزات صنعت گردشگری و هتلداری ایران ؛ ده ها هتل و دفتر خدمات مسافرتی حضور دارند و برای تعطیلات سال نو و نوروز ۹۳ خدمات مختلف رزرو بلیت ، هتل و به طورکلی بسته های مسافرتی را به صورت مجتمع و یکجا ارائه خواهند کرد.

شهروندان می توانند با مراجعه با این نمایشگاه خدمات مختلف گردشگردی نوروز را هم تهیه کنند. 

آشنایی و معرفی دستاوردها ، امکانات و ظرفیت های حوزه گردشگری و هتل داری کشور، شناسایی مشکلات، موانع و نقاط ضعف صنعت گردشگری و هتل داری ،، ترغیب و تشویق اشخاص، شرکت ها و موسسات به ورود و سرمایه گذاری در این دو بخش، ایجاد زمینه های مناسب به منظور بهره گیری از ظرفیت های گردشگری و ایجاد اشتغال در کشور، فراهم 

کردن بسترهای لازم برای ورود گردشگر به کشور برخی از اهداف برگزاری هفتمین نمایشگاه بین المللی خدمات و تجهیزات صنعت گردشگری و هتلداری ایران است.

این نمایشگاه روز پنجشنبه بیست و چهارم بهمن با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و روسای اتحادیه و انجمن های مرتبط ؛ افتتاح خواهد شد.

نمایشگاه بین المللی خدمات و تجهیزات صنعت گردشگری و هتلداری ایران از ۲۴ تا ۲۷ بهمن هر روز از ساعت ۹ تا ۱۶ در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران آماده بازدید علاقه مندان است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.