برگزاری سه جشن سراسری استقبال از آغاز سال تحصیلی جدید

‘فاطمه قربان’در کارگاه آموزشی سیاست های تحول بنیادین آموزش و پرورش افزود: براساس شیوه نامه ارسالی به ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور، امسال در روزهای ۲۸ و۲۹ شهریور و اول مهرماه به ترتیب جشن سراسری دانش آموزان پایه ششم ابتدایی، جشن استقبال از سال اولی ها و جشن آغاز سال تحصیلی را خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه آمادگی کاملی برای آغاز سال تحصیلی در مدارس ابتدایی وجود دارد، افزود: بگونه ای برنامه ریزی شده است که در اول مهر ماه حتی یک کلاس درس بدون معلم در هیچ دوره ای نخواهیم داشت و فضاهای آموزشی نیز به طور کامل تعمیرات، بازسازی و نوسازی خود را صورت داده باشند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، قربان گفت: استقرار نظام آموزشی۳-۳-۶ در مجموع یکی از ماندگار ترین و زیباترین اقدامات آموزش و پرورش است که با اجرای آن خانه تکانی اساسی در وزارت آموزش و پرورش ایجاد شده و بازنگری مطلوبی در نیروی انسانی، مدیریت اجرایی و فضا های آموزشی صورت گرفته است.

براساس نظام جدید آموزشی، طول مدت تحصیل در دوره ابتدایی شش سال خواهد بود و بر این اساس پایه ششم ابتدایی جایگزین پایه اول راهنمایی خواهد شد.

اجتمام ** ۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۱۴۷۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.