برگزاری سی وپنجمین دوره مسابقات سراسری حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم در مازندران

۲۴م آذر ،

سی وپنجمین دوره مسابقات سراسری حفظ، قرائت ترتیل و مفاهیم قرآن کریم به عنوان بزرگترین اتفاق قرانی کشور همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در مازندران برگزار می گردد.

 حجت الاسلام یار احمدی رئیس مرکز قرانی این سازمان با بیان اینکه انتخاب میزبانی این  مسابقات فرآیندی طولانی و مستلزم بررسی ظرفیت های هر استان در ابعاد مختلف است به خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت:  برای برگزاری  مسابقات امسال استانهای مازندران، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خوزستان و آذربایجان شرقی اعلام آمادگی کرده بودند که از میان این استانها  مازندران پس از بررسی های لازم به عنوان میزبان این دوره انتخاب شد.
 وی با بیان شرایط و ویژگی های مسابقات سراسری قرآن گفت:  مسابقات سراسری قرآن کریم رسمی ترین و قدیمی ترین مسابقات قرآنی جمهوری اسلامی ایران است که در آن شرایط و زمینه حضور برجستگان ونخبگان قرآنی کشور در رشته ها و گروههای مختلف فراهم شده است و همچنین از جهت فراگیری استقبال مردمی و  رویکرد استادان وصاحب نظران قرآنی و داوری جدی ترین و رسمی ترین مسابقه قرآنی  کشور به شمار می رود.
 رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف افزود: رقابت شرکت کنندگان در مرحله کشوری  در میان بیش از۵۷۰ نفر از برگزیدگان مرحله استانی خواهد بود که در رشته های مختلف به مرحله کشوری راه  می بایند.
 یار احمدی خاطر نشان کرد:  امیدواریم با همکاری همه جانبه مسئولان، دستگاه ها ونهادهای فرهنگی  و قرآنی  استان مازندران امسال شاهد برگزاری مسابقه ای در خور شان قرآن کریم و جمهوری اسلامی ایران وایجاد فضای معنوی و قرآنی گسترده ای در سطح کشور باشیم./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.