برگزاری کنفرانس بین المللی انرژی هسته ای در ویتنام

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از خبرگزاری رسمی چین (شین هوا)، این کنفرانس بین المللی با همکاری وزارت علم و فناوری ویتنام، آژانس بین المللی انرژی اتمی (آی.اِی.ای.اِی) و آژانس انرژی هسته ای (ان.ای.اِی) و با هدف تبادل اطلاعات و تجربیات در مورد اهمیت ایجاد نهاد نظارت ملی بر انرژی هسته ای برگزار شده است.

‘نگوئین کوآن’ وزیر علم و فناوری ویتنام، در این کنفرانس بین المللی انرژی هسته ای گفت: ویتنام در حال به کارگیری از انرژی هسته ای است، بنابراین کسب اطمینان از نیروگاههای هسته ای یکی از ضروریاتی است که دولت به آن توجه خاصی دارد.

وزیر علم و فناوری ویتنام خاطرنشان کرد: این کنفرانس به منظور آماده سازی تجربیاتی برای فرآیند ساخت و توسعه نهاد نظارت بر انرژی هسته ای در ویتنام سازماندهی شده است.

‘دنیس فلوری’ معاون مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در این کنفرانس گفت: کشورهای خواهان استفاده از نیروگاههای انرژی هسته ای، باید نهادهای نظارتی را به طور موثر ایجاد کنند، ضمن اینکه یک نظام مدیریت کیفیت موثر و برنامه مناسب برای آموزش منابع انسانی نیز در این فرآیند از اهمیت خاصی برخوردار است.

این مقام آژانس در ادامه خاطرنشان کرد: نهاد نظارتی قدرتمند و کارآ در جهت کسب اطمینان از امنیت و ایمنی برنامه هسته ای ضرورت خاصی دارد.

پیش بینی می شود که ساخت نخستین نیروگاه هسته ای ویتنام در سال ۲۰۲۲ به پایان برسد و این نیروگاه که در استان ‘نینه توآن’ در هزار و ۱۰۰ کلیومتری پایتخت این کشور واقع شده است از سال ۲۰۲۲ فعالیت خود را آغاز کند.

این نیروگاه دارای دو راکتور خواهد بود و ظرفیت تولید چهارهزار مگاوات برق را خواهد داشت که تا سال ۲۰۲۰ به بهره برداری تجاری خواهد رسید.

آساق**۳۳۵**۵۹۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۲۲۳۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.