برگزاری نمایشگاه بین المللی خودرو تهران در اسفندماه

چکیده: نمایشگاه بین المللی خودرو در اسفندماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی ایران توسط این شرکت برگزار می شود.

مدیرروابط عمومی و اموربین الملل نمایشگاه‌های بین المللی با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط مقام معظم رهبری و اهمیت برگزاری نمایشگاه های خودرو در کشور به جهت حمایت از تولیدات ملی و گسترش صنعت خودروسازی بومی در ایران گفت:این نمایشگاه از اهمیت خاصی برخوردار بوده و شرکت سهامی نمایشگاه ها با توجه به اهداف کلان دولت در نظر دارد این نمایشگاه را با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار کند.

آملی افزود: خودروسازی از اجزاء مهم و لاینفک تجارت و صنعت جهانی است. صنعت خودرو ،به دلیل ارتباط با بیش از ۶۰صنعت دیگر ،به” لوکوموتیو صنایع “ مشهور است.در ساخت خودرو ، مجموعه ای از تکنولوژی رشته های مختلف صنعتی (فلزی، پلاستیک، شیمیایی، پارچه، عایق، شیشه، الکترو مکانیک، برق، الکترونیک،متالورژی و…)،طراحی، مدیریت و اقتصاد بکار رفته است.این صنعت یکی از شاخصه های توسعه یافتگی است.

مدیرامور بین الملل نمایشگاه‌های بین المللی خاطرنشان کرد: اولین اتومبیل سواری که وارد ایران شد یک دستگاه اتومبیل فورد بود که در اوایل قرن بیستم از کشور بلژیک خریداری شد. این اتومبیل که دود زیادی از آن خارج می‌شد به “کالسکه دودی” معروف بود. بدنبال گسترش شهرنشینی میزان واردات خودرو از سال۱۳۰۰هجری شمسی (۱۹۲۰میلادی) افزایش یافت. اغلب اتومبیلها در آن سالها از کشورهای آمریکا و انگلیس وارد می‌شد. اولین اتومبیل ساخته شده در ایران اتومبیل “پیکان” بود که در شرکت سهامی عام “کارخانجات‌‌صنعتی ایران ناسیونال” تحت لیسانس کارخانه تالبوت انگلستان ساخته و در سال ۱۳۴۶ وارد بازار شد. تولید وانت، مینی‌بوس، اتوبوس نیز بتدریج در سالهای بعد در این کارخانه شروع شد.

وی ضمن اظهار خشنودی از برگزاری این نمایشگاه بزرگ ابراز امیدواری کرد: برگزاری این نوع از نمایشگاه‌ها توسط شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج.ا.ایران گامی موثر در جهت بهبود کیفیت تولیدات داخلی، خصوصاً صنعت خودروسازی ایرانی راخواهد بود.

آملی درپایان کلیه صنعتگران و تولیدکنندگان قطعات را به این رقابت دعوت کرد تا با مشارکت خود در این نمایشگاه کمیت وکیفیت تولیدات خود را به جهانیان عرضه کنند.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.