برگزاری نمایشگاه عکس برای کمک به کودکان سرطانی

عکاس جوان اصفهانی گفت: نمایشگاهی از عکس‌های خود را به منظور کمک به کودکان سرطانی به مدت یک هفته در معرض دید عموم مردم قرار داده‌ام.

سهراب ادهمی در اصفهان درباره نمایشگاه عکسی که برگزار کرده است، اظهار کرد: به دنبال چند بازدیدی که از بیمارستان امید اصفهان داشتم و دیدن وضعیت کودکان سرطانی تصمیم گرفتم تا تعدادی از عکس‌هایم را به منظور کمک به این کودکان در معرض نمایش قرار دهم.

وی با بیان اینکه درک این موضوع را که جوان‌های هم سن و سال خودم در تخت بیمارستان با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کنند، برایم سخت بود، تصریح کرد: تنها کاری که در زمینه کمک این افراد در توان من است، نمایش عکس‌هایی که در مدت پنج سال عکاسی کرده‌ام و تقدیم پول حاصل از فروش آنها به این کودکان است.

عکاس اصفهانی که به مدت ۱۰ سال است هنر عکاسی را نزد پدرش فراگرفته، اضافه کرد: در این نمایشگاه ۳۰ عدد عکس که حاصل عکاسی از مناطق مختلف ایران از جمله دماوند، شیراز، کازرون، چالوس، اصفهان و تنکابن بوده است را در معرض نمایش قرار داده‌ام.

وی ادامه داد: این نمایشگاه که در موسسه فرهنگی هنری دیگر در خیابان خاقانی برگزار شده است، تمام عکس‌ها با لنز ۱۸-۵۵ گرفته شده و از هر نوع دست‌کاری در عکس پرهیز شده است.

ادهمی که عکاسی کردن را نوعی تخلیه روحی و روانی برای خود دانست، افزود: خود را درگیر برخی از تئوری‌ها نمی‌کنم و از هر زاویه‌ای که زیباتر ببینیم عکاسی می‌کنم، و به همین دلیل بهترین سرمایه‌ای را که داشتم برای کمک به کودکان در نظر گرفتم.

وی با اشاره‌ به عکس‌های خود که از طبیعت ایران است، تاکید کرد: عکس طبیعت باید به صورت طبیعی و به دور از رده پاهای آدم‌های راه یافته به آن باشد و اگر هم این نشانه‌ها در عکس هویدا است من عکاس حق حذف و دست‌کاری آن را ندارم.

ادهمی برای اینکه بتواند آرم موسسه یک خیریه را در پای پوستر خود بزند چند ماه به دنبال آن بوده است، اظهار کرد: به دلیل اعتمادی که در میان مردم برای خرید آثار به منظور کمک به مؤسسات خیریه وجود ندارد، گرفتن مجوز به این منظور کار دشواری است.

وی گفت: شاید عکاسی کردن از خود کودکان سرطانی را در دستور کارهای بعدی خود قرار دهم، هر چند که دوست ندارم با این کار حس هم‌دردی مردم را برانگیزم و کسی از سر دل‌سوزی به این کودکان کمک کند.


خبر .:: پایگاه خبری رسانه کودک ::.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.