برگزاری نمایشگاه نقوش سنتی«ترنج» در نیشابور

۱۱ام بهمن ،

در آستانه دهه مبارک فجر نمایشگاه نقوش سنتی«ترنج»، آثار بانوی هنرمند نیشابوری، «سمیرا مختاری قدیم»‌ در نگارخانه کمال الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گشایش یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از  و به نقل از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور، حمید رضا آتشی، مسئول نگارخانه کمال‌الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور اظهار داشت: نیشابور خواستگاه فرهنگ و هنر است و فعالیت‎های فرهنگی و هنری طی سال در این شهر تداوم داشته و هنرمندان رشته‎های مختلف آثار خویش را با سبک‏ها و موضوعات گوناگون در معرض دید عموم قرار می‎دهند که نمایشگاه نقوش سنتی «ترنج» یکی از این آثار جهت بازدید علاقمندان است که در آستانه سی و چهارمین فجر انقلاب اسلامی برپاشده است.
 
وی عنوان داشت: نمایشگاه نقاشی «ترنج» آثار بانوی هنرمند نیشابوری «سمیرا مختاری قدیم» است که ۲۰ اثر نقوش سنتی در ابعاد ۷۰* ۵۰   به صورت گواش و مداد رنگی است.
 
آتشی به سبک و موضوع این نمایشگاه پرداخت و گفت: این نمایشگاه با سبک انتزاعی کار شده است که دارای موضوعات تذهیب و شمسه است.
 
وی در خصوص سوابق این بانوی هنرمند نیشابور بیان داشت: وی دارای ۱۲  سال سابقه فعالیت در رشته نقاشی و مجسمه سازی بوده و دانش آموخته کارشناسی رشته هنرهای تجسمی شهر زاهدان است.
 
آتشی هدف از  برپایی این نمایشگاه را پرداختن به نقوش سنتی  و اشاعه آن در بین هنرمندان دانست و خاطر نشان کرد: ما در پی نقد و بررسی آثار این هنرمند و رواج این نوع تکنیک‎ها و سبک‎های نقاشی در سطح شهرستان نیشابور هستیم.
 
وی تصریح کرد: نمایشگاه نقاشی «نگاره‎ها» تا ۱۳ بهمن ۹۱ هر روز از ساعت ۱۶  الی ۱۹ بعدازظهر در محل نگارخانه کمال‌الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور ویژه عموم علاقمندان دایر است./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.