برگزاری هشتمین جشنواره نشریات دانشجویی در اردیبهشت ۹۲

۱۲ام بهمن ،

146.jpg

مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم از برگزاری افتتاحیه هشتمین جشنواره دانشجویی نشریات دانشجویی در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد.

جلیل دارا در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه فراخوان این جشنواره به دانشگاه‌ها ارسال شده است، اظهار کرد: این جشنواره خاص دانشگاه‌های وزارت علوم نیست و تمامی نشریات از دانشگاه‌های آزاد اسلامی و وزارت بهداشت نیز می‌توانند در آن شرکت کنند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره تصریح کرد: از اهداف ما این است که دانشجویانی که با صرف وقت و گاها هزینه شخصی با تمام وجود برای نشریه‌ای وقت می‌گذارند تقدیر کنیم.

دارا افزود: همچنین برای برگزیدگان اقدام به برگزاری کارگاه‌هایی خواهیم کرد که بتوانند با کسانی که در عرصه مطبوعات دستی دارند در ارتباط باشند و اصول حرفه‌ای را بیاموزند.

مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم با بیان اینکه نشریات دانشجویی از سال ۹۰ جان تازه‌ای گرفتند، گفت: نشریات همواره به لحاظ کمی رشد داشته‌اند و در حال حاضر بیش از ۳ هزار نشریه در حوزه وزارت علوم فعال می باشند.

وی خاطر نشان کرد: این رشد کمی به این معنی است که فضای دانشگاهی آمادگی دارد تا دانشجویان را وارد حوزه نشریات، تولید فکر و اندیشه کند.

دارا با بیان اینکه نشریات دانشجویی کار گروهی را در دانشگاه تقویت می‌کنند، اظهار کرد: ممکن است حتی این نشریات رویکردهای دولت را نقد کنند اما این فرصت خوبی است که بتوانیم از این فضا استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه نشریاتی که جا می‌افتند می‌توانند از عهده هزینه‌های خود برآیند، گفت: متاسفانه بودجه و فضای حمایتی ما به اندازه‌ای نیست که بتوانیم از این آمار بالا حمایت مالی کنیم‌، اما نشریاتی که فعالیت و تاثیر بیشتری پیدا می‌کنند خود به خود جای خود را پیدا خواهند کرد و حتی می‌توانند از فروش خود نیز استفاده کنند.

دارا با اشاره به پتانسیل بالای فضای مجازی برای فرهنگ سازی، اظهار کرد: نباید صرفا به نشریات مکتوب بسنده کنیم. به همین سبب به دانشگاه‌ها و نشریات پیشنهاد کرده‌ایم که به سمت الکترونیکی شدن پیش بروند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.