برگزاری هشتمین سمپوزیم بین المللی در سال جاری

دبیرکل سمپوزیم بین‌المللی روابط عمومی در گفت‌وگو با برنا

سفیدی گفت:هشتمین سمپوزیم بین المللی روابط عمومی در روزهای اول و دوم آبان ماه سال جاری در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار می شود.

هوشمند سفیدی، دبیر کل سمپوزیم بین المللی روابط عمومی، مدرس و نویسنده در گفت‌و گوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی برنا با اعلام خبر برگزاری هشتمین سمپوزیم بین المللی روابط عمومی در روزهای اول و دوم آبان ماه سال جاری در مرکز همایش‌های صدا و سیما خاطر نشان کرد: این همایش با حضور رییس این انجمن و ۷۰۰ نفر از دست اندرکاران روابط عمومی و با همکاری انجمن بین المللی روابط عمومی در تهران برگزار می شود.
 
سفیدی با اشاره به این مطلب که ۱۲ مقاله توسط اساتید ایرانی و خارجی در این اجلاس ارائه خواهد شد،افزود:موضوع سمپوزیم در حال حاضر مشخص نیست ولی طبق نظرخواهی که از روابط عمومی‌های کشور داشتیم، روی ۲ تا ۳ موضوع تاکید شد که در جلسه هفته آینده، موضوع این دوره سمپوزیوم روشن خواهد شد.
 
وی در مورد موضوع های مطرح شده برای هشتیمن سمپوزیم بین المللی روابط عمومی تصریح کرد: نقش روابط عمومی در تولید ملی و توسعه فرهنگ مصرف کالاهای ایرانی؛خلاقیت و روابط عمومی و استاندارد سازی و حرفه ای گرایی در روابط عمومی از ۳ موضوع مطرح شده برای این دوره سمپوزیوم هستند.

دبیر کل سمپوزیم بین المللی روابط عمومی از برنامه‌های جنبی هشتمین سمپوزیوم، جشنواره برترین های روابط عمومی ایران را برشمرد و گفت:این جشنواره در ۱۰ رشته از جمله ارتباطات رسانه ای، برنامه ریزی ارتباطی، پژوهش ارتباطی، خلاقیت و نوآوری، ارتباطات الکترونیک و … در ۹ رشته و یک رشته در بخش ویژه برگزار می شود. در بخش ویژه به فعالیت‌های ارتباطی روابط عمومی در زمینه سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی خواهیم پرداخت و ۶۰ روابط عمومی‌ برتردر سال ۹۱ معرفی خواهند شد؛
 
وی ادامه داد: همچنین در جشنواره برترین های روابط عمومی ایران، کارشناسان و مدیران برتر روابط عمومی و مدیران ارشد کشوری که در زمینه روابط عمومی حامی بوده و دارای ارتباطات رسانه ای خوب و مناسب با همکاران و کارکنان هستند، معرفی خواهند شد. 

سفیدی از بخش های جنبی دیگر هشتیمن سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی از  نمایشگاه توانمندی های ارتباطی و روابط عمومی کشور نام برد.

دبیر کل سمپوزیم بین المللی روابط عمومی گفات:جشنواره علمی روابط عمومی از برنامه هایی که در سمپوزیوم امسال برگزار نمی‌شود، این جشنواره ۲ سال یکبار برگزار شده و چون سال گذشته این جشنواره برگزار شد، امسال این بخش را نخواهیم داشت. اما در سال ۹۲  این جشنواره با انتخاب بهترین کتاب، ترجمه، پایان نامه، مقاله همراه خواهد بود.

وی همچنین در مورد وضعیت پیشنهاد “قانون روابط عمومی”در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:سال گذشته در جلسه‌ای با محمدرضا باهنر، نایب رییس مجلس شورای اسلامی به همراه جمعی از اعضای شورای سمپوزیم گفت‌وگویی داشتیم؛ این مساله باعث شد در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی میز مطالعاتی مشترک بین مرکز مذکور و دبیرخانه سمپوزیم شکل بگیرد و پیشنهاد مدونی در زمینه قانون روابط عمومی ارائه دادیم.
 
سفیدی در تشریح این پیشنهاد گفت: این پیشنهاد برای تصویب قانونی برای ساماندهی فعالیت‌های روابط عمومی‌ها در جمهوری اسلامی ایران است. نایب رییس مجلس شورای اسلامی قول دادند که این مذاکرات در مجلس شکل گرفته و پیشنهاد سمپوزیوم مطالعه و بررسی شده و به صحن مجلس برای تصویب برود.البته این نظر مساعد چون اواخر مجلس هشتم اتفاق افتاد، قرار شد این کار در مجلس نهم پیگیری شود.چند روز گذشته نامه و مکاتبه مجددی برای یادآوری این موضوع با باهنر داشتیم. 

وی از دیگر بحث‌های مورد گفت‌وگوی سمپوزیوم با نمایندگان مجلس شورای اسلامی را راه اندازی دوره های کارشناسی ارشد و دکترای روابط عمومی در کشور برشمرد و افزود: مجلس وعده داده این کار از طریق وزارت علوم دانشگاه آزاد اسلامی عملیاتی شود تا بتوانیم مسایل متعدد جامعه روابط عمومی اعم از سختی کار، طبقه بندی مشاغل و اشتغال دانش آموختگان رشته روابط عمومی، توسعه تحصیلات تکمیلی و اصلاح دروس روابط عمومی و ساماندهی و اصلاح نظام دانشگاهی روابط عمومی و کارورزی دانشجویان روابط عمومی و مشکلات ساختاری اعتباری و بودجه ای روابط عمومی را در قالب این قانون رفع کنیم.

وی در زمینه تشکیل سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی توضیح داد:سمپوزیم با مشارکت ۲۰۰ سازمان وزارت خانه بخش خصوصی و دولت برگزار می‌شود و تعداد اعضای شورای سیاست گذاری سمپوزیم که وظیفه تصمیم گیری های مربوط به سمپوزیم را برعهده دارند، ۱۰۰ نفر هستند. سمپوزیوم با هدف ارتقای بینش و دانش و مهارت دست اندرکاران روابط عمومی و کمک به جنبش نرم افزاری و تولید علم در ایران از سال ۸۴ شروع به کار کرد.

سمپوزیم تلاش می کند نوآوری علمی در سطح جهانی داشته باشد، ما طی سال های گذشته وقتی موضوعی مثل روابط عمومی‌ و سرمایه اجتماعی را مطرح کردیم و یا در سال گذشته الگوی روابط عمومی سر آمد را عنوان شد؛ نوآوری علمی بود که در حوزه روابط عمومی در سطح جهانی طرح شد و تا آن زمان تولیداتی در این زمینه نداشتیم و مقاله هایی ارائه شد که هم اکنون به صورت کتاب در دست انتشار است.
 
وی همچنین از برگزاری همایش مستقلی در ۴ تیرماه سال جاری با عنوان “آیین معرفی روابط عمومی سرآمد” خبر داد و افزود: الگوی روابط عمومی سرآمد سال گذشته در سمپوزیوم مطرح شد و قرار است  در ۴  تیرماه سال جاری در همایش مستقلی تحت عنوان آیین معرفی روابط عمومی سرآمد در مرکز همایش های صدا وسیما به این موضوع بپردازیم و روابط عمومی هایی که تعهد می دهند خود را با شاخص های سرآمدی تطبیق بدهند معرفی کرده و با مشاوره آنها را به سطح خوبی در کار ارتقا دهیم.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.