برگزاری هفته تئاتر با جیب خالی

۲۱فروردین۱۳،

مدیرعامل خانه تئاتر از برپایی برنامه‌های هفته بزرگداشت روز جهانی تئاتر در همان تقویم همیشگی‌اش خبر داد اما در عین حال گفت که خانه تئاتر با مشکلات مالی روبه رو است.

ایرج راد دربارهٔ برنامه‌های هفته بزرگداشت روز جهانی تئاتر، گفت: امسال هم همچون سال‌های قبل این برنامه از ۷ تا ۱۴ اردیبهشت ماه در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود اما متاسفانه با مشکلات مالی روبه رو هستیم.

او با اشاره به اینکه خانه تئاتر مبلغی از بودجه مصوب سال ۹۱ را دریافت نکرده است یادآور شد: از بودجه مصوب سال قبل ۸۰ میلیون تومان را دریافت نکردیم و همین مساله سبب شد به بعضی از برنامه‌های انجمن‌ها بدهکار شویم.

راد اضافه کرد: برای برنامه‌های هفته بزرگداشت روز جهانی تئاتر تلاش می‌کنیم کمک‌های مالی جذب کنیم و اگر موفق شدیم برنامه‌های این هفته را به صورت گسترده‌تر برگزار می‌کنیم اما در غیر این صورت برنامه‌ای در حد توان خود خواهیم داشت.

نایب رئیس هیات مدیره خانه تئاتر متذکر شد: در جلسه اخیر هیات مدیره‌، قرار شد آقای مهدی قلعه مسئولیت برنامه‌ریزی برنامه‌های این هفته را عهده دار شود. در حال حاضر بعضی انجمن‌ها برنامه‌های خود را به صورت مکتوب و تعداد دیگری به صورت شفاهی اعلام کرده‌اند.

‌هنرمندان تئاتر در سراسر دنیا هر سال روز هشتم فروردین (۲۸ مارس) را به عنوان روز جهانی تئاتر جشن می‌گیرند اما از آنجا که این روز در ایران با تعطیلات نوروز همزمان است‌، خانه تئاتر به عنوان تنها تشکل صنفی تئاتر ایران‌، هر سال این مراسم را از ۷ تا ۱۴ اردیبهشت برگزار می‌کند.

امسال داریو فو هنرمند مطرح تئاتر ایتالیا پیام روز جهانی تئاتر را نوشته است.

۵۷۵۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.