برگزاری هفته فرهنگی فصل تازهی در توسعه مناسبات ایران و تونس است

۴ شنبه ۱۷ آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

وزیر ارشاد:

سید محمد حسینی، برگزاری هفته فرهنگی تونس در تهران را فصل تازهی در توسعه مناسبات بین دو کشور دانست و گفت: آغوش فعالیت های فرهنگی و هنری ایران همواه به روی هنرمندان تونسی باز است.

به گزارش تفسیری هنرآنلاین، سیدمحمد حسینی، وزیر ارشاد، عصر سه شنبه در مراسم افتتاح هفته فرهنگی تونس، در حوزه هنری روابط فرهنگی کشورها را به دیپلماسی تشبیه نمود و افزود: اگر بین دو کشور اختلاف نظری در مسائل سیاسی وجود داشته باشد، فرهنگ می تواند آن دو کشور را به هم پیوند دهد.

وی با اشاره به مشترکات اعتقادی میان کشورهای اسلامی منطقه از جمله عشق به پیامبر اسلام (ص)، بیان نمود: گاه دیده می گردد که در اروپا یا آمریکا نسبت به مقدسات ما جسارت هایی صورت می گیرد اما آنچه بین مسلمانان پیوند، وحدت و همدلی ایجاد می نماید عشق به پیامبر اکرم(ص) است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به رابطه فرهنگی دیرینه میان دو کشور ایران و تونس اشاره نمود و گفت: هیات های متعددی از هنرمندان تئاتر و سینماگران به تونس مسافرت نموده اند. مدتی پیش نیز قاریان ایرانی در مسابقه بین المللی قرآن این کشور حاضر شدند و موفق به کسب مقام اول شدند، ضمن اینکه هنر خوشنویسی ایران در این کشور طرفداران بسیاری دارد.

این عضو کابینه دولت دهم خاطرنشان نمود: نمونه های بسیاری از تاثیر پذیری فرهنگی و هنری دو کشور در حوزه های فکری، ادبیات، معماری، خوشنویسی، سینما و تئاتر را می توان برشمرد.

وی افزود: از این رو زمینه های متعدد فرهنگی و هنری برای تعامل دو کشور ایران و تونس وجود دارد و هر دو کشور می توانند در این زمینه ها تعاملات فی ما بین را گسترش دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آمادگی ایران برای توسعه همکاری های فرهنگی با کشور دوست و برادر تونس خبر داد و گفت: کتابخانه های ملی دو کشور می توانند در زمینه تبادلات فرهنگی و یا برگزاری نمایشگاه های کتاب با یکدیگر همکاری داشته باشند. همچنین برگزاری همایش های علمی با حضور محققان و دانشگاهیان در زمینه تقریب مذاهب و وحدت مسلمان از دیگر زمینه های گسترش مناسبات است.

حسینی درباره همکاری های رسانه ای دو کشور توضیح داد: تلویزیون و رسانه های مکتوب تونس می توانند از محصولات فرهنگی ایران استفاده نمایند، چرا که تولیدات سینمایی و تلویزیونی ایران بیش از کشورهای دیگر با روحیات،اعتقادات و مسائل فرهنگی این کشور همخوانی دارد.

وی با بیان اینکه تعاملات کشورهای ایران و تونس نباید به ارتباط دولت های آن ها محدود شود، افزود: مردم دو کشور ایران و تونس باید این روابط را گسترش داده و در ایجاد تعاملات هنری و فرهنگی اهتمام ویژه داشته باشند.

حسینی با بیان اینکه عده ای دوست ندارند ارتباطی میان کشورهای اسلامی منطقه وجود داشته باشد، بیان نمود: عده ای به دنبال تفرقه افکنی میان ما می باشند در حالی که زمینه های مشترکی برای اتحاد و تعامل بین ایران و کشورهای اسلامی منطقه وجود دارد و ما باید با تکیه بر این زمینه های مشترک وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کنیم.

این مقام مسوول همچنین به برگزاری جشنواره سینمایی در کشور تونس اشاره نمود و گفت: هنرمندان ایرانی در این جشنواره که به سریعی برگزار می گردد، حضور خواهند داشت. ضمن اینکه همزمان با برگزاری این هفته فرهنگی توافق نامه ای سینمایی با وزیر فرهنگ تونس به امضا منعقد خواهد شد که در پی آن در آینده نزدیک شاهد ساخت فیلم سینمایی مشترک با همکاری دو کشور ایران و تونس باشیم.

حسینی همچنین اظهار امیدواری نمود که آینده ای روشن در پیش روی تونس باشد و تعاملات فرهنگی ایران و این کشور گسترش بیشتری بیابد.

هفته فرهنگی تونس عصر امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ،وزیر فرهنگ کشور تونس، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رییس حوز هنری و مسافرتای دو کشور آغاز به کار نمود.

این هفته فرهنگی شامل برنامه های مختلفی درزمینه نمایش فیلم،اجرای تئاتر و موسیقی و برگزاری نمایشگاه های هنری است.

 

انتهای پیام/۳۸
 


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.