برگزاری همایش ملی تحول و بازنگری برنامه های درسی آموزش عالی

۱۱اردیبهشت،

همایش ملی تحول و بازنگری برنامه های درسی در آموزش عالی با حضور معاونان و مسوولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونان آموزشی و مدیران برنامه ریزی دانشگاه های کشوردر محل دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم ، دکترمسعود هادیان دهکردی معاون وزیر علوم ورئیس همایش ملی تحول و بازنگری برنامه های درسی در آموزش عالی در مراسم افتتاح این همایش اظهار داشت: بسیاری از کشورها به واسطه اهمیت و جایگاه نظام آموزش عالی در تربیت نیروی متخصص و نقش آن در فرآیند توسعه پایدار، بخش عمده ای از بودجه خود را صرف گسترش آموزش عالی می کنند و به دنبال آن، عملکرد موسسات آموزش عالی را مورد پایش قرار می دهند.

رئیس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی افزود: در کشور ما به توجه به تقاضای فراوان ورود به آموزش عالی به خصوص در دوره های تحصیلات تکمیلی و برای پاسخگویی به نیازها، برنامه های درسی که مهم ترین ابزار برای انتقال مهارت و تجربه در آموزش عالی به شمار می آیند باید به طور مرتب، بازنگری و به روز شوند.

وی همچنین بازنگری را یک ضرورت اساسی برنامه های درسی برشمرد و گفت: دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم طی چند سال اخیر به منظور ایجاد وحدت رویه در تدوین و بازنگری برنامه های درسی دانشگاه ها اقدام به تشکیل کمیته های تخصصی بسیاری کرده که امروز شاهد به ثمر نشستن بخش هایی از این تلاش ها هستیم.

گفتنی است شرکت کنندگان در این همایش در چهار کارگروه تخصصی «سیاست گذاری در تحول و بازنگری برنامه درسی در آموزش عالی»، «رویکردها – الگوها و روش های بازنگری برنامه درسی آموزش عالی»، «ارائه و تحلیل تجربیات و اقدامات انجام شده در زمینه بازنگری برنامه درسی آموزش عالی» و «ارزشیابی و آسیب شناسی برنامه درسی در آموزش عالی» به بحث و تبادل نظر پرداختند. /ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.