برگزاری همه پرسی پیش نویس قانون اساسی مصر در موعد مقرر

۱۷م آذر ،

محمد مرسی رئیس جمهوری مصر پنجشنبه شب در نطق تلویزیونی مستقیم خطاب به ملت مصر اعلام کرد همه پرسی دربارهٔ پیش نویس قانون اساسی در موعد مقرر برگزار خواهد شد .

به گزارش واحد مرکزی خبر ،هزاران نفر از مخالفان دولت مصر با  برگزاری تظاهرات در برابر کاخ ریاست جمهوری این کشور در شهر قاهره خواهان برکنار محمد مرسی رئیس جمهوری این کشور از قدرت شدند.
حاضران در این تظاهرات با در دست داشتن پرچم مصر و سر دادن شعار خواهان کناره گیری محمد مرسی رئیس جمهوری این کشور از قدرت شدند.
اسلام محمد از حاضران در این تظاهرات گفت:اعتراض های ما  تا زمانی نامحدود ادامه پیدا خواهد کرد.اعتراض ما تنها در واکنش به فرمان قانون اساسی که مرسی  صادر کرده نیست بلکه معتقدیم که مردم تنها راه حل مشکلات اخیر را در سقوط رژیم می دانند و شخص محمد مرسی باید بداند که شبه نظامیان اخوان المسلمین قادر نخواهد بود در برابر خشم انقلابیون از وی محافظت کنند .

شبکه تلویزیونی العربیه  هم  به آتش کشیده شدن ساختمان مرکزی گروه اخوان المسلمین در منطقه المقطم خبر داد .این شبکه تلویزیونی افزود در اطراف این ساختمان درگیری و تیراندازی رخ داده است.

حزب آزادی وعدالت شاخه سیاسی اخوان المسلمین مصر نیز اعلام کرد دفتر اصلی اخوان المسلین در قاهره روز پنجشنبه به آتش کشیده شد .
 حزب آزاد و عدالت همچنین اعلام کرد دفتری دیگر نیز که این حزب از آن استفاده می کرد در جنوب قاهره به آتش کشیده شد.

سخنگوی جبهه رهایی ملی که ائتلاف مخالفان مصر به شمار می رود روز پنجشنبه اعلام کرد درحال بررسی پیشنهاد محمد مرسی رئیس جمهور این کشور درخصوص برگزاری گفتگوی ملی است.
به گزارش خبرگزاری رویترز از قاهره ، حسین عبدالغنی در مصاحبه با این خبرگزاری افزود : « ما همچنان درحال ارزیابی سخنرانی مرسی و درخواست وی برای مذاکره هستیم . ما درحال گفتگو با اعضای این گروه و همچنین جوانان دربارهٔ این پیشنهاد هستیم . »

 


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.