برگزاری چهاردهمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی

۳۱فروردین۱۳،

چهاردهمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی با محوریت” آموزش علوم پزشکی در خدمت نیازهای جامعه همزمان با ششمین جشنواره آموزشی شهید مطهری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران و با همت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۹ تا ۱۲ اردیبهشت ماه ۹۲ در سالن همایشهای رازی برگزار می گردد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر سلیمان احمدی دبیر علمی همایش و رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:  محور اصلی همایش چهاردهم که توسط معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می گردد ” آموزش علوم پزشکی در خدمت نیازهای جامعه ” خواهد بود و زیرمحورهای همایش نیز ؛ آموزش مبتنی بر توانمندی، آموزش مهارت ارتباطی، تعهد حرفه ای و اخلاق پزشکی به نسل آینده، آموزش بین حرفه ای، سیاستگذاری و نقش آن در آموزش پزشکی پاسخگو و نیازسنجی نیازهای سلامت و برنامه ریزی نیروی انسانی است.

وی افزود:  بر اساس مصوبه کمیته علمی همایش پذیرش مقالات به صورت آزاد و در کلیه حوزه های آموزش پزشکی؛برنامه ریزی آموزشی، ارزشیابی (فراگیر، هیأت علمی، برنامه)، روش های یاددهی، یادگیری، مشاوره و راهنمای تحصیلی و  رهبری و مدیریت آموزشی می باشد و حیطه فعالیت خلاصه مقالات ارسالی نیز در هر یک از سه مقطع آموزش پزشکی عمومی، تخصصی و مداوم، و نیز رشته های پرستاری، دندانپزشکی، داروسازی و سایر رشته های علوم پزشکی است.

وی یادآور شد: چهاردهمین همایش کشوری آموزش پزشکی با هدف فراهم آوردن فرصت تبادل نظر و تجربیات بین فعالان حوزه آموزش علوم پزشکی کشور و ارایه یافته های علمی و مطالب روزآمد در این حوزه بالنده توسط معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با همکاری کلیه دانشگاههای علوم پزشکی کشور و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می گردد.

دکتر احمدی خاطر نشان کرد: در چهاردهمین همایش کشوری آموزش پزشکی طیف وسیعی از برنامه های متنوع از جمله سخنرانی اصلی، سمپوزیوم، نشست تخصصی، سخنرانی کوتاه، ارائه پوستر، کارگاه حین همایش و صبحانه کاری خواهیم داشت.

وی ادامه داد: به منظور فراهم آوردن محیطی صمیمی و تعاملی برای تبادل تجربیات و بهره مندی از دیدگاه های صاحب نظران آموزش پزشکی، صبحانه های کاری با موضوعات خاص در محل سالن همایش های رازی برگزار می گردد.

دکتر احمدی در ادامه تاکید کرد: ششمین جشنواره آموزشی شهید مطهری با شعار” آموزش پزشکی پویا، حرکتی هوشمندانه در مسیر خودکفایی و تولیدملی” همزمان با چهاردهمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی به منظور شناسایی و انتخاب فرآیندهای برتر آموزشی و تجلیل و قدردانی از اساتید نخبه و صاحب فرآیند هر ساله در سطح دانشگاهها و موسسات آموزشی و کشوری برگزار خواهد شد.

 وی محورهای جشنواره شهید مطهری را روشهای و فنون آموزشی، برنامه ریزی آموزشی، ارزشیابی در آموزش، مشاوره و راهنمایی تحصیلی، ساختار آموزشی، اخلاق در آموزش، قوانین و مقررات آموزشی و  تولیدات آموزشی عنوان کرد و افزود: حیطه های جشنواره نیز تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی، روشها و تکنیکهای آموزشی، سنجش، ارزشیابی و اثربخشی آموزشی، مرجعیت، رهبری و مدیریت آموزشی، مشاوره و راهنمایی، فعالیتهای فرهنگی و امور تربیتی و اجتماعی، قوانین، مقررات و ساختارهای آموزشی و محصولات آموزشی است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.