برگزاری چهارمین سمینار ملی توسعه پایدار روش‌های آبیاری تحت فشار

برگزاری چهارمین سمینار ملی توسعه پایدار روش‌های آبیاری تحت فشار

چهارمین سمینار ملی توسعه پایدار روش‌های آبیاری تحت فشار ۱۷ مهر در کرج برگزار می‌شود.

پایدار روش‌های آبیاری تحت فشار با محوریت مدیریت و نگهداری در تاریخ ۱۷ مهرماه سال جاری در مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشور در کرج برگزار می‌شود.

معاون دفتر توسعه پایدار روش‌های نوین آبیاری با اعلام این مطلب گفت: این سمینار که با همکاری و هماهنگی معاونت آب و خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی و مؤسسه فنی و مهندسی تحقیقات کشاورزی و مشارکت و حمایت شرکت‌های مشاور و پیمانکار و انجمن‌ها و تأمین‌کنندگان لوازم و تجهیزات آبیاری برگازر می‌شود، در صدد است نظرها و تجربیات کلیه دست‌اندرکاران صنعت آبیاری تحت فشار را طی چند سال اخیر ارائه کند.

علی گرجی با اشاره به موضوعات قابل طرح در این سمینار افزود: در این سمینار موضوعات نقش مدیریت بهره‌برداری و نگهداری در بهره‌وری مصرف آب، مدیریت و نگهداری و پایداری سیستم، ارائه تجربیات در زمینه مدیریت بهره‌برداری و نگهداری و پایداری سیستم، ارائه تجربیات در زمینه مدیریت بهره‌برداری و نگهداری در پروژه‌های بزرگ آبیاری تحت فشار، آبیاری دقیق و اتوماسیون در مدیریت بهره‌برداری و نگهداری، ارزیابی سیستم‌ها و مسائل طراحی و اجرا، مشخصات فنی و کیفیت در لوازم و تجهیزات، نقش آموزش و ترویج، برنامه‌ریزی آبیاری، تأثیر کیفیت منابع آب و خاک بر مدیریت بهره‌برداری و نگهداری مشارکت ذی‌نفعان در تشکل‌های بهره‌برداری و نظام‌های بهره‌برداری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در چهارمین سمینار ملی توسعه پایدار روش‌های آبیاری تحت فشار در نظر است تا با ارائه نتایج فعالیت‌های تحقیقاتی و مطالعاتی و همچنین تجربیات کاربردی ضمن آسیب‌شناسی دقیق‌تر موضوع، راهکارهای کاربردی برای دستیابی به اهداف پروژه‌های آبیاری تحت فشار ارائه شود.

گرجی ادامه داد: در حاشیه سمینار نیز نمایشگاه لوازم و تجهیزات آبیاری نیز در دستور کار قرار گرفته است که عمدتاً از شرکت‌هایی هستند که نوآوری‌های جدیدی در صنعت آبیاری تحت فشار به ارمغان آورده‌اند.

وی در پایان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تعداد حداقل ۵۰۰ نفر از متخصصان، کارشناسان، دانش‌پژوهان، تولیدکنندگان و بهره‌برداران پیشرو در این سمینار یک‌روزه حضور یابند./

A-910716-16

کشاورزی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.