برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با مدیریت مراکز رشد خوشه های فن آوری

فروردین ۱۴۰۳

کارگاه آموزشی آشنایی با مدیریت مراکز رشد خوشه های فن آوری دانشگاه جامع علمی کاربردی با حضور دبیران انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی سراسر کشور، رؤسا و کارشناسان پژوهشی مراکز آموزش علمی کاربردی استان زنجان برگزار شد.

محمدحسین موسی زاده  مدیرکل پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی درگفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران  اظهار داشت:افراد نخبه به کسانی گفته می گردد که می توانند با استفاده از ذهن خود کارهای بزرگ انجام دهند لذا در جهت حمایت از آنها اقدامات گوناگونی مانند صندوق های قرض الحسنه انجام شده است ولی این اقدامات کافی نیست زیرا جایگاه قانونی آنان با پول قابل مقایسه نیست.

وی افزود: با تاسیس مراکز رشد مشکل حمایت از نخبگان تا حدی حل می گردد زیرا در مراکز رشد سرمایه گذارانی می باشند که ایده اشخاص نخبه را گرفته و سرمایه گذاری می کنند ، در واقع تولید ایده نخبگان بصورت مشارکتی است. در ایران مانند دولتهای دیگر مالکیت فکری وجود ندارد و این مشکل در سال ۸۱  تا حدی حل شد ، لذا برای ایجاد مالکیت فکری در جوار صنعت مراکز دانشگاه علمی کاربردی بوجود آمد تا بتواند ایده دانشجویان نخبه را به حلقه انتهائی یعنی صنعت متصل کند.

وی خاطر نشان کرد:در این راستا۱۰ مرکز رشد خوشه فنآوری برای دانشگاه جامع علمی کاربردی ایجاد شد که یکی از آنها در استان زنجان و مرکز خوشه فنآوری بیسکویت و صنایع وابسته در مرکز آموزش علمی کاربردی مینوی خرمدره است ، بنابراین این مرکز می تواند پاسخگوی نیاز نخبگان در کشور باشد.

وی اظهار کرد :طبق هدف گذاری های انجام شده ۱۷۵ مرکز رشد در ایران باید تأسیس شود که در گام اول ۱۰ مرکز در دانشگاه جامع علمی کاربردی مجوز گرفته اند تا مشکل اصلی شرکت ها با تکیه بر ایده و فکرحل شود .


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.