برگزاری کرسی آزاداندیشی «همسر گزینی سنتی یا مدرن؟» در دانشگاه اصفهان

۱۶اردیبهشت،

252-1.JPG

کرسی آزاداندیشی با موضوع «همسر گزینی سنتی یا مدرن؟» با حضور کارشناسان علوم تربیتی و روانپزشکان در دانشکده علوم تربیتی دانشگاه اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران‌ (ایسنا) منطقه اصفهان، مائده راهداری کارشناس ارشد برنامه‌ریزی آموزشی که از مدافعان ازدواج به شیوه سنتی بود، با اشاره به اینکه ارزش‌ها در ازدواج سنتی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و معنا می‌یابد،‌ اظهارکرد: منظور از سنت، عقاید و باورهایی است که از نسل قبل تا امروز به ما رسیده است.

وی با بیان اینکه ازدواج به شیوه سنتی لزوما مذهبی نخواهد بود، بلکه به معنی متناسب بودن با فرهنگ هر جامعه‌ای است، تصریح کرد: ازدواج بر پایه سنت راهی برای رسیدن به کمال و آرامش است.

این کارشناس ارشد برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه ازدواجی که بر پایه سنت و تحت نظارت خانواده باشد بیشتر معنا پیدا می‌کند،‌ افزود: نقش پدر و مادر در ازدواج سنتی کلیدی است و خانواده اصلی‌ترین رکن جامعه در ازدواج به عنوان یک پشتیبان در این ازدواج مطرح می‌شود.

راهداری با اشاره به نقش خانواده‌ها در شکل‌گیری شخصیت اشخاص، خاطرنشان کرد: ریشه وجودی هر فرد در خانواده اوست و این امر با توجه به نقش ۳۰ درصدی خانواده‌ها در ازدواج‌های سنتی به شناخت بیشتر اشخاص از یکدیگر کمک می‌کند.

در ادامه مهدی سوداوری، روانشناس عمومی که از دیدگاه‌های مدرن ازدواج حمایت می‌کرد، گفت: در ازدواج مدرن اشخاص در طی یک فرآیند زمانی از همدیگر آشنایی و شناخت پیدا می‌کنند و در نهایت با یکدیگر ازدواج می‌کنند.

وی ادامه داد: در ازدواج به شیوه سنتی ابتدا ازدواج انجام می‌شود و بعد از آن زوجین از یکدیگر شناخت پیدا می‌کنند.

این روان شناس عمومی با بیان اینکه در اکثر موارد آشنایی و دوستی‌ها به منظور ازدواج صورت می‌گیرد، افزود: در مقوله ازدواج تصمیم دو فردی که قصد ازدواج با هم را دارند مهم‌تر از نقش والدین است، چرا که اعتماد دختر و پسر به یکدیگر هم، به عنوان سرمایه اجتماعی بسیار با اهمیت است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.