برگزاری کلاس درس در زیر آب

۲۸اردیبهشت،

wat.jpg

دانشجویان اغلب از کلیشه‌ای و یکنواخت بودن کلاس‌های درسی خود گلایه می‌کنند اما تصور کنید دانشجویان رشته زیست‌شناسی در دانشگاه «اسکس» در حالی که کلاس‌های درسی آنها در اعماق آب برگزار می‌شود، چه احساسی می‌توانند داشته باشند؟

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دانشکده علوم زیستی دانشگاه اسکس در انگلیس در خلال برنامه سالانه گردش علمی این دانشکده برای اولین‌بار کلاس‌های درسی را در عمق ۱۸ متری آب‌های پارک ملی دریایی «واکاتوبی» در اندونزی برگزار می‌کند.

این کلاس «زیر آبی» و منحصر بفرد در تدریس درس زیست‌شناسی دریایی، اولین کلاس در نوع خود است که انقلاب بزرگی در آموزش محسوب شده و تجربه آموزشی و یادگیری ارزشمندی را در خلال سفر به اعماق صخره‌های مرجانی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری دانشگاه اسکس، استاد مربوط به این درس با استفاده از تجهیزات صوتی مخصوصی به دانشجویان خود در زیر آب ارتباط برقرار می‌کند.

«دیوید اسمیت»، استاد این کلاس از تجربه منحصر بفرد خود در این کلاس زیردریایی می‌گوید: این کلاس یک تجربه بسیار جالب بود چرا که برای اولین‌بار توانستم از قدرت ملاحظاتم استفاده کنم به طوری که تاکنون آن را تجربه نکرده بودم.

در خلال این کلاس همچنین تاثیر تغییرات جوی روی صخره‌های مرجانی که زندگی بیش از نیم میلیارد نفر در جهان به بقای آنها و معاش و درآمد حاصل از آن وابسته است، ‌بررسی می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.