برگزاری کنفرانس‌ تروماتولوژی قانونی‌ در رشته‌ جراحی‌ عمومی‌

1-78.jpg

کنفرانس «تروماتولوژی قانونی در رشته جراحی عمومی» ۲۶ مهر ۹۱ در سالن شهید بهشتی سازمان پزشکی قانونی کشور برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، حمید دانش‌پرور دبیر علمی کنفرانس “تروماتولوژی قانونی در رشته جراحی عمومی” با اشاره به اقدامات واحد آموزش اداره کل پزشکی قانونی استان تهران گفت: واحد آموزش و پژوهش پزشکی قانونی استان تهران در طول دو سال گذشته سمینارهای یکروزه متعددی در رشته های مختلف تخصصی پزشکی برای آگاهی صاحبان حرفه های گوناگون تخصصی پزشکی از قوانین و مقررات حاکم بر رشته خود برگزار کرده که از جمله می‌توان به سمینارهای تخصصی ارتوپدی، جراحی اعصاب، زنان، دندانپزشکی، رادیولوژی، چشم پزشکی، روانپزشکی و غیره اشاره کرد، برگزاری سمینار یک روزه تروماتولوژی در رشته تخصصی جراحی عمومی نیز در همین راستا است.

وی در خصوص ضرورت برگزاری این کنفرانس افزود: با توجه به افزایش روز افزون شکایات بیماران از متخصصین جراحی، مطالعه علل این شکایات، بابررسی عوارض ایجاد شده می‏تواند در بهبود کیفیت خدمات و کاهش شکایات بیماران بسیار مهم باشد. افزایش تعداد شکایات پزشکی پدیده‏ای جهانی است اما مقدار و شدت این مشکل در بین کشورها بسیار متغیر است. در ایالات‏ متحده به علت فراوانی پرونده‏های قصور پزشکی، وکیل متخصص در این زمینه به کار گرفته می‏شود در حالی که در اروپا مشکل به این اندازه نیست. در کشور ما نیز در سال‏های اخیر شکایات بیماران از پزشکان مخصوصاً جراحان افزایش یافته است که این امر نه تنها باعث بی‏اعتمادی مردم به حرفه پزشکی‏ می‏شود، بلکه اتلاف وقت مردم، پزشکان و مراجع قضایی کشور را به‏ دنبال دارد.

دانش پرور اظهارکرد: پزشکان از همان اولین روزهای اشتغال به امر طبابت بایستی این نکته را مدنظر قراردهند که شاید روزی تحت پیگرد قضایی قرار گیرند. اکثر آنان به این دلیل که احتیاط ها و دقت های لازم را در حین کار رعایت می‌کنند، این احتمال را بعید می دانند و نسبت به آن احساس خوش آیندی ندارند ولی امروزه دیگر نمی توان چنین اطمینانی داشت و شکایت بیماران امر چندان بعیدی نیست بلکه در تمام مواردی که بیمار با نتیجه نامطلوب یا غیر منتظره روبه رو شود، امکان شکایت از پزشک وجود دارد.

دبیر علمی کنفرانس تروماتولوژی قانونی در رشته جراحی عمومی در ادامه با اشاره به مباحث ارائه شده در این کنفرانس تصریح کرد: در این کنفرانس مباحثی همچون‌آناتومی رژیونال شکم، اتوپسی قانونی شکم، تکنیک های متداول جراحی در شکم حاد، کمپلیکاسیون ها در جراحی شکم حاد، مسائل قانونی درهرنی ها، برخورد از نظر روان‌پزشکی با بیماران ترومایی، قصور پزشکی در رشته جراحی عمومی، حدود اختیارات جراحان عمومی در درمان بیمار و اورژانس‌های پزشکی قانونی ارائه می‌شود.

به گفته وی کنفرانس مذکور دارای امتیاز بازآموزی با سقف دو و نیم، ویژه متخصصان پزشکی قانونی، جراحی عمومی، طب اورژانس، پزشکی ورزشی، پزشکان عمومی، کارشناسان پرستاری و مامایی است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.