برگزاری کنفرانس بین المللی انرژی های تجدیدپذیر ایران

کنفرانس بین المللی انرژی های تجدیدپذیر ایران

ممتاز نیوز – به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایسنا/ نخستین کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر ایران با همکاری ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با حضور ۷۰ متخصص خارجی از ۲۳ کشور برگزار شد.
حمید رضا امیری‌نیا، رییس شورای سیاست‌گذاری کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر نیز امروز در مراسم افتتاحیه این کنفرانس که در هتل اسپیناس پالاس برگزار شد، گفت: دولت برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر عزم جدی دارد و وزارت نیرو به صورت منسجم در این حوزه فعال است.
وی خاطرنشان کرد: در کنار نصب و افزایش ظرفیت،توسعه فناوری و نوآوری نیز برای ما بسیار حائز اهمیت است که این مهم از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان قابل تحقق است. با توجه به مذاکرات کاپ ۲۱ زمان محدودی برای تحقق الزامات این پیمان داریم که یکی از بهترین مسیرها استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر است.
امیری‌نیا گفت: کشور ایران در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر قدم‌های نوینی برداشته و ما نیازمند برنامه‌ریزی‌های جدی‌تری هستیم و باید فناوری‌های نوین را به کشور وارد کنیم.
وی افزود: انرژی‌های تجدیدپذیر برای مردم نا آشنا بوده و برای بخش خصوصی جدید است و البته سیاست‌گذاران کشور هنوز به اهمیت واقعی آن پی نبرده‌اند.
رییس شورای سیاست‌گذاری انرژی‌های تجدیدپذیر تصریح کرد: اگر همه نقش خود را به خوبی ایفا کنند، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر با استفاده از موقعیت جغرافیایی کشورمان به خوبی به مرحله اجرایی می‌رسد و من از نخبگان و دانشگاهیان می‌خواهم در زمینه طراحی، ساخت، تست و تولید وارد عرصه شوند.
بر اساس اعلام معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، نخستین کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های تجدید پذیر ایران با هدف ارائه توانمندی ایران در حوزه تجدیدپذیر و جذب سرمایه خارجی و تاثیر انرژی‌های تجدیدپذیر و کاهش گازهای گلخانه‌ای از امروز، ۱۶ آذرماه به مدت سه روز در هتل اسپیناس پالاس کشور کار خود را آغاز کرده است.

باز نشر: اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.