برگزاری کنگره‌ای برای کاهش اضطراب

نخستین کنگره بین المللی اضطراب با حضور روان پزشکان متخصص برجسته دنیا به مدت به ۳ روز درمشهد در حال برگزاری است .

دبیر علمی نخستین کنگره بین المللی اضطراب در گفتگو با اعتدال گفت : با توجه به شیوع روز افزون اضطراب در جامعه، این کنگره با هدف اضطراب درمانی و اضطراب زدایی در جامعه برگزار می شود.

علی گرجی افزود: این کنگره بیش از ۵۰۰ شرکت کننده از ۵ قاره جهان و کشورهایی نظیر آمریکا، استرالیا، آلمان، فرانسه، ژاپن ، مالزی، هند و …  دارد که  تعداد ۱۳۳ پوستر ، ۸۰ سخنرانی و ۲۱۰ مقاله  از سوی آنان به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است.

وی با بیان این که اضطراب باعث بیماریهای روحی جسمی متعددی می شود گفت: هر عاملی که باعث از بین رفتن آرامش شود اضطراب نامیده می شود و استرس زمینه ساز اضطراب است.

گرجی تپش قلب ، تنفس تند و ترس بدون دلیل را از عوامل اضطراب دانست و گفت : شرایط محیطی و سبک زندگی در ایجاد اضطراب بسیار مهم است و هدف ما اصلاح و ایجاد تعادل در این زمینه است.

همچنین در این کنگره سه کارگاه آموزشی با عناوین نقش قرآن ، هنر و سینما در درمان اضطراب برگزار خواهد شد.

افتتاحیه اولین کنگره بین‌المللی اضطراب دیروز با حضور بیش از ۱۰۰ متخصص داخلی و خارجی از ۵ قاره جهان در بیمارستان رضوی مشهد آغاز شد و فردا مراسم اختتامیه این کنگره بزرگ علمی برگزار خواهد شد.

در این کنگره که تا فردا ادامه خواهد داشت کارگاه‎های آموزشی با عناوین هنر و اضطراب، قرآن و اضطراب و سینما و اضطراب برگزار می‌شود.

گفتنی است، با توجه به برگزاری کارگاه قرآن و اضطراب، اساتیدی از حوزه قرآن نیز در این کنگره حضور خواهند داشت.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.