برگزاری کنگره ملی حضرت امام محمد باقر(ع)

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان درخراسان رضوی از برگزاری کنگره ملی حضرت امام محمد باقر(ع) همزمان با میلاد آن امام همام درخراسان جنوبی خبرداد.

حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: آشنایی با زندگانی معصومین علیهم السلام امری معنوی وضروری است و برای شناخت هرچه بیشتر و اسوه قراردادن عملی و الگوگیری از اعمال و صفات الهی آن انسانهای بلندمرتبه ، کنگره ملی امام محمدباقر(ع) برگزار می شود.
وی گفت: این کنگره با هدف آشنایی عموم مردم با ابعاد زندگانی حضرت امام محمد باقر(ع) و جذب محققین و پژوهشگران برای خلق آثار و پژوهش جدید مرتبط با محوریت و موضوعات فراخوان کنگره و استفاده بهینه از موقوفات مرتبط با ائمه معصومین (ع) برگزار خواهدشد.
حجت السلام گرایلی اهداف دیگر این کنگره را تقویت بنیه های دینی، مذهبی آحاد مردم بویژه نوجوانان و جوانان نسبت به اهل بیت طاهرین علیهم السلام- تبدیل آستان مقدس امام زادگان به قطب فرهنگی- ترویج و گسترش فضائل و مناقب اهل بیت علیهم السلام درجامعه اسلامی و گسترش و تقویت تفکر ولایی درجامعه اسلامی عنوان کرد.
وی درادامه به موضوعات فراخوان این کنگره ملی اشاره و تصریح کرد: با همکاری و فعال شدن کمیته علمی این کنگره موضوعات این کنگره آماده شده است که بزودی موضوعات درقالب پوستر درسطح ملی اطلاع رسانی خواهد شد.
مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی از همه پژوهشگران، محققین، نخبگان، دانشجویان واساتید و هیئت علمی دانشگاهها،‌‌ روحانیت و علما و علاقمندان درخواست کرد تا ارسال مقاله به دبیرخانه این کنگره واقع در اداره کل اوقاف و امورخیریه استان بتواند نقش آن امام بزرگوار را درابعاد مختلف زندگانی به مردم بشناسانند.
ثبت چهل و هشتمین وقف جدید درخراسان جنوبی
همچنین وی ادامه داد علی اکبرنخعی ۷۵۰ متر زمین خود رابرای تامین هزینه فعالیتهای قرآنی، عزاداری اهل بیت(ع)، احداث مسجد و امام جماعت وقف کرد.
گرایلی خاطرنشان کرد: این واقف دو ساعت آب و ۷۵۰ مترزمین خود را جهت فعالیتهای قرآنی، عزاداری اهل بیت(ع)، احداث مساجد و روحانی وقف کرده ارزش این موقوفه دویست میلیون ریال برآورد شد.
به گفته وی این اقدام خیرخواهانه، آمار وقف های جدید استان از ابتدای سال تاکنون به عدد ۴۸ مورد رسانده است./ف


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.