برگزاری ۲۵ دوره جشنواره کودک با چهار میزبان

به گزارش خبرگزاری مهر،‌ جشنواره کودک در ۲۵ دوره برگزاری؛ ۱۳ دوره در مهر ماه، ۶ دوره در بهمن ماه، ۲ دوره در آبان ماه، یک دوره در اردیبهشت ماه، یک دوره در تیر ماه، یک دوره در مرداد ماه و یک دوره در شهریور ماه برگزار شده است.

جشنواره فیلم کودک و نوجوان برای اولین بار در سال ۶۱ از تاریخ ۱۲ تا ۲۲ بهمن و در دل جشنواره فیلم فجر برگزار شد. البته هرچند این جشنواره در اولین گام در دل جشنواره فیلم فجر برگزار شد اما دو بخش اصلی داشت که شامل چشم‌انداز سال‌های دور در دو بخش فیلم‌های بلند با ده فیلم و فیلم‌های کوتاه با ۳۱ فیلم، و سینمای دهه هشتاد با دو بخش فیلم‌های بلند با ۱۰ فیلم و فیلم‌های کوتاه با ۲۹ فیلم بود.

دومین دوره جشنواره در سال ۶۲ و همچون دوره اول از ۱۲ تا ۲۲ بهمن همزمان با فیلم فجر و به صورت غیر رقابتی و در دو بخش چشم‌انداز سال‌های دور(نقاشی متحرک) شامل فیلم‌های بلند با ۸ فیلم و فیلم‌های کوتاه با ۹۴ فیلم، و سینمای دهه هشتاد با دو بخش فیلم‌های بلند با ۱۰ فیلم و فیلم‌های کوتاه با ۱۷ فیلم برگزار شد.

سومین دوره جشنواره نیز در سال ۶۳ دقیقا همانند دورها‌های قبل برگزار شد و تنها تفاوت دوره سوم اضافه شدن بخش مرور آثار هرمینا تیرلووا بود که در این بخش ده اثر منختب وی به نمایش در آمد.

۱۲ تا ۲۲ بهمن سال ۱۳۶۴ زمان برگزاری چهارمین دوره جشنواره فیلم کودک و نوجوان در تهران بود و مهمترین تفاوت آن نسبت به دوره‌های قبل رقابتی برگزار شدن جشنواره است اما تنها در بخش بین‌الملل شاهد رقابت فیلمسازان بودیم.

 

جشنواره پنجم نیز پس از وقفه‌ای چهار ساله همچون ۴ دوره قبلی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن و در خلال جشنواره فیلم فجر و در ۶ بخش کلی مسابقه سینمای کودکان و نوجوانان،خارج از مسابقه سینمای کودکان و نوجوانان، به یاد یون پویسکوگوپو، مروری بر فیلم های کودکان و نوجوانان: عباس کیارستمی ، ده سال سینمای کودک و نوجوانان ایران و گذری بر فیلمخانه کودک و نوجوان برگزار شد.

 

پس از ۵ دوره برگزاری جشنواره در تهران شاهد کوچ جشنواره کودک به شهر اصفهان بودیم تا اصفهان از تاریخ ۱۳ تا ۲۰ آبان ماه ۱۳۶۹ به مدت هشت روز میزبان ششمین جشنواره کودک باشند.

 

هفتمین دوره جشنواره کودک نیز در مهرماه سال ۷۰ به میزبانی اصفهان برگزار شد تا اصفهانی‌ها از ۱۴ تا ۲۰ مهر به مدت هفت روز میزبان جشنواره باشند.

 

اصفهان در سومین سال متوالی از تاریخ ۱۱ تا ۱۷ مهر ۱۳۷۱ به مدت ۷ روز میزبان هشتمین دوره جشنواره بود.
نهمین دوره جشنواره کودک برای اولین بار در شهریورماه  ۱۳۷۲ برگزار شد که همچون سه دوره قبلی اصفهان از فعالان سینمای کودک و اهالی رسانه میزبانی کرد.

 

دهمین دوره جشنواره شاهد بازگشت زمان برگزاری به آبان بود تا اصفهان این بار از ۲۱ تا ۲۷ آبان ۱۳۷۳ میزبان دهمین دوره جشنواره کودک باشد.

 

اصفهان از تاریخ ۸ تا ۱۴ مهرماه ۱۳۷۴ برای ششمین سال متوالی از جشنواره کودک میزبانی کرد. اما پس ۶ سال متوالی که اصفهان میزبان جشنواره بود این بار غرقه به نام کرمان افتاد تا از تاریخ  ۱۴ تا ۲۰ مهرماه ۱۳۷۵ میزبان دوازدهمین دوره جشنواره کودک شود.

 

اما میزبانی کرمان تنها یک دوره بیشتر دوام نداشت و پس از یکسال وقفه این بار تهران از تاریخ ۱۲ تا ۱۶ بهمن ۱۳۷۷ میزبان سیزدهمین دوره جشنواره بود. سال ۷۸ و در جشنواره چهاردهم بازهم قرعه میزبانی به نام اصفهان خورد تا این شهر از ۲۴ تا ۳۰ مهر به مدت ۷ روز میزبان جشنواره کودک شود.

 

براساس این گزارش،پانزدهمین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان از ۲۳ تا ۲۹ مهرماه سال ۷۹ باز هم به میزبانی اصفهان برگزار شد.

 

از تاریخ ۱۶ تا ۱۹ مهرماه ۱۳۸۰ اصفهان آن هم تنها به مدت ۴ روز میزبان جشنواره شانزدهم بود و هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۱۶ تا ۲۲ مهر ۱۳۸۱ بازهم به میزبانی اصفهان برگزار شد.

 

۱۰ تا ۱۶ مهرماه ۱۳۸۲ به مدت ۷ روز،۱۲ تا ۱۷ مهرماه ۱۳۸۳ به مدت ۶ روز و ۷ تا ۱۲ مهرماه ۱۳۸۴ به مدت ۶ روز بازهم شهر اصفهان میزبان به ترتیب میزبان جشنواره‌های هجدهم،نوزدهم و بیستم فیلم کودک بود.

 

اما جشنواره کودک برای چندین بار شاهد وقفه در برگزاری خود بود و پس از اینکه اصفهان ۷ سال پیاپی میزبان جشنواره بود این بار از ۱۰ تا ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۳۸۶ شهر همدان میزبان بیست‌ویکمین دوره جشنواره فیلم ودک بود تا چهارمین شهری باشد که از این رویداد بین‌المللی میزبانی می‌کند.

 

همدان سه دوره دیگر نیز میزبان جشناوره کودک بود که شامل بیست‌ودومین دوره جشنواره از ۱ تا ۵ تیرماه ۱۳۸۷، بیست‌وسومین دوره جشنواره از ۱۱ تا ۱۵ مرداد ماه۸۸، و بیست‌وچهارمین دوره از ۱۶تا ۲۰ ۸۹ است.

 

پس از چهار دوره میزبانی جشنواره کودک بازهم شهر اصفهان برای سومین مقطع به عنوان میزبان جشنواره انتخاب شد تا از تاریخ ۲۳ تا ۲۷ آبان ماه ۱۳۹۰ شاهد برگزاری جشنواره بیست‌و پنجم در شهر اصفهان باشیم.

 

براساس این گزارش، بیست و ششمین دوره جشنواره کودک از ۱۷ تا ۲۱ مهرماه در شهر اصفهان برگزار خواهد شد. 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.