برگزیده‌های جشنواره ˝سینما حقیقت˝ اکران جهانی می‌شوند

نمایش فیلم‌های پرمخاطب جشنواره سینماحقیقت، فیلم‌های برگزیده بخش بین‌الملل، بعضی آثار تولیدی تازه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و در دستور کار این مرکز قرار گرفت.

به گزارش هنرآنلاین، طی مدت بیست شب، چهل فیلم برگزیده ششمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت، در سالن “مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی” به نمایش عمومی درآمد، مورد نقد و بررسی قرار گرفت و با استقبال ویژه ای همراه شد.

 این برنامه که با عنوان “شب ستاره ها” و به مدت چهار هفته، در سالن سینما حقیقت این مرکز برپا شد، جمعاً نزدیک به ۱۰۰۰ بازدیدکننده داشت که بیشتر آنها، از دانشجویان سینما و علاقه‌مندان سینمای مستند بودند.
ضمن اینکه عدم توجه و استقبال فیلمسازها از این برنامه و اتفاقهای مشابه، کماکان به عنوان یکی از معضل‌های اساسی اکران فیلم مستند در گستره شهر محسوب می‌شود.

بنا براین گزارش، برنامه شب ستاره‌ها، با اقبال ویژه منتقدان سینما رو به رو شد؛ به گونه‌ای که در جلسات نقد و بررسی این آثار که تا حدود ساعت ۸ شب نیز به طول می‌انجامید، بیش از ۲۰ نویسنده و منتقد سینما نظیر شاپور عظیمی، طهماسب صلح‌جو، جلیل اکبری صحت، سعید قطبی‌زاده، مازیار فکری ارشاد، علی علایی، حسین معززی‌نیا، رضا درستکار، شاهین امین، منصور ضابطیان، رامتین شهبازی، محمدرضا بابا گلی، حسین سلطان‌محمدی، رضا کاظمی، شاهین شجری کهن، علی اصغر کشانی و… در سالن سینما حقیقت حضور پیدا کرده و به تحلیل مستندهای برتر جشنواره پرداختند که گزارش آن، انعکاس مطلوبی هم در رسانه های جمعی داشت.

با توجه به استقبال دوستداران سینمای مستند از مجموعه ی شب ستاره‌ها، برنامه نمایش و نقد و بررسی فیلم‌های مستند و کوتاه داستانی در سالن “سینما حقیقت” این مرکز ادامه خواهد یافت و در برنامه تازه، نمایش فیلم‌های پرمخاطب جشنواره سینماحقیقت، فیلم‌های برگزیده بخش بین‌الملل، بعضی آثار تولیدی تازه مرکز و مرور فیلم‌های منتخب این مرکز در جشنواره‌های جهانی، در دستور کار قرار گرفته است.

عموم علاقه‌مندان سینمای فرهنگی که تمایل به شرکت در برنامه های نمایشی و جلسات نقد و بررسی سالن سینما حقیقت را دارند، می توانند نام و نام خانوادگی، شغل، شماره تلفن همراه خود را به سامانه اطلاع رسانی پیامکی روابط عمومی این مرکز به شماره ۲۰۰۰۱۰۶۲ پیامک کنند تا تمامی برنامه‌ها روی خط موبایل، به اطلاع آنها رسانده شود؛ با این توضیح که شرکت در این برنامه‌ها، برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

پایان پیام//
 


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.