برگزیدگان دهمین جشنواره شعر و داستان جوان معرفی شدند

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا،مراسم اختتامیه دهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره، سه شنبه شب با حضورنویسندگان و شعرای پیشکسوت و جوان از سراسر کشور و همچنین با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.

براساس این گزارش ،در بخش داستان کوتاه بزرگسال این جشنواره، از میان ۱۸ نامزد در موضوع آزاد، ‘مریم میرزایی بسطامی’ از استان لرستان مقام اول، ‘سیدحسین موسوی هاشمی پور’ از استان همدان مقام دوم، ‘صنم فاضل’ از استان گیلان، مقام سوم را کسب کردند و آثار ‘نگار خلیلی’ و ‘مجتبی اسماعیل زاده’ از استان آذربایجان غربی مورد تقدیر هیات داوران قرار گرفتند.

‘سید نورالدین مافی’ نویسنده کتاب ‘نورالدین پسر ایران’،سید محمد فخری’ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی و ‘حبیب ایل بیگی’ مدیرکل روابط عمومی حوزه هنری جوایز این بخش را اهدا کردند.

همچنین در بخش ‘داستان کوتاه بزرگسال’ با موضوع ویژه ‘انقلاب اسلامی’ از میان ۱۱ نامزد راه یافته به بخش نهایی، ‘میلاد میرمحمد صادقی’ از استان البرز مقام اول، ‘سیده عذرا موسوی’ از استان قم نفر دوم، ‘محسن کاویانی’ از استان قم و ‘وحید آقاکرمی’ از استان آذربایجان شرقی به طور مشترک مقام سوم را از آن خود کردند.

بنا بر این گزارش هیات داوران در بخش شعر ‘سپید نیمایی’ با موضوع ‘آزاد’ از میان ۳۷ اثر راه یافته به مرحله نهایی، هیچ اثری را واجد مقام اول ندانست.اما ‘مهدی نظارتی زاده’ از اصفهان مقام دوم و ‘عباس آتشی’ از استان لرستان به عنوان مقام سوم معرفی شدند و از ‘منیره حسین پوری’ از استان یزد نیز در این بخش تقدیر شد.

همچنین در بخش ‘شعر سپید نیمایی’ با موضوع ویژه انقلاب از بین ۹ اثر راه یافته، ‘محمد صارمی شهاب’ و ‘بهروز اقبالی درخشان’ از استان همدان و ‘فاطمه بیرانوند’ از استان لرستان به ترتیب حائز مقام اول، دوم و سوم شدند.

در این مراسم در ‘بخش شعر کلاسیک’ با ‘موضوع آزاد’ در بین ۲۵ اثر، ‘امیر توانا املشی’ از استان گیلان، ‘علی اصغر شیری’ و ‘حسن خسروی وقار’ از استان قم به ترتیب به عنوان مقام های اول، دوم و سوم این بخش از جشنواره معرفی شدند.

همچنین ‘قاسم بای’ از استان گیلان، ‘سیما نوذری’ از استان بوشهر و ‘حسنا محمدزاده’ از استان اصفهان به ترتیب مقام های اول، دوم و سوم را در بین ۱۱ اثر راه یافته در بخش ‘شعر کلاسیک’ با موضوع انقلاب از آن خود کردند.

در بخش ‘ادبیات کودک و نوجوان’ که از دوره نهم به بخش های این جشنواره اضافه شده است هیچ اثری در بخش شعر نتوانست موفق به کسب مقام اول و دوم شود اما از بین ۲ شعر کودک و نوجوان راه یافته به مرحله نهایی با ‘موضوع آزاد’ و ‘انقلاب’، ‘کبری بابایی لیچانی’ از استان تهران و ‘هادی فردوسی’ از استان فارس حائز رتبه سوم شدند.

در بخش ‘داستان کودک و نوجوان’ با ‘موضوع آزاد’ نیز از میان اثر ۹ راه یافته به مرحله نهایی، ‘فاطمه نفری’ از استان قم، ‘فاطمه ظهیری’ از استان مرکزی و ‘سیده فاطمه موسوی’ از استان قم به ترتیب مقام های اول، دوم و سوم این بخش از جشنواره را از آن خود کردند و در همین بخش و با ‘موضوع انقلاب’، ‘مونا اسکندری’ از استان همدان’ و ‘هامون قاپچی’ از استان تهران از میان ۸ اثر راه یافته به ترتیب موفق به کسب مقام های دوم و سوم این جشنواره شدند.

در این بخش از جشنواره هیچ اثری از سوی داوران واجد مقام اول نشد.

در این برنامه از کتاب جشنواره نهم و همچنین کتاب ویژه آثار برگزیده دهمین جشنواره نیز رونمایی شد.

پخش مستند گزارشی از این جشنواره از دیگر بخش های جنبی آیین اختتامه دهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره بود.

جشنواره شعر و داستان جوان روزهای ۲۷ و ۲۸ تیرماه با برگزاری کارگاه های تخصصی ادبی در شهر ارومیه برپا بود که عصر سه شنبه با معرفی برگزیدگان به کارخود پایان داد.

فراهنگ**۹۱۷۳**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۴۹۲۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.