برگزیدگان فرهنگ و هنر جشنواره ملی علی اکبر معرفی شدند

۲۹خردادماه،

در آیین اختتامیه جشنواره ملی حضرت علی اکبر(ع)

آیین اختتامیه بخش فرهنگ و هنر جشنواره ملی حضرت علی اکبر(ع) روز قبل با حضور محمد حسینی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی، حمید شاه آبادی معاون هنری وزیر در تالار و حدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، آیین اختتامیه بخش فرهنگ و هنر پنجمین جشنواره ملی حضرت علی اکبر(ع) روز قبل پنج شنبه ۳۰ خرداد در تالار وحدت برگزار شد. این مراسم دو مجری جوان داشت که یکی نیما کرمی و دیگری علی ضیایی بود.

در اولین بخش این مراسم محمد دشت گلی دبیر بخش فرهنگ و هنر جشنواره ملی علی اکبر(ع)، بر روی صحنه حاضر شد و گزارشی از عملکرد این جشنواره برای حاضران ارائه داد.

دبیر جشنواره گفت: جوانان فعال و با استعدادی که در این جشنواره مورد تجلیل قرار می گیرند در رده سنی ۱۴ تا ۲۹ قرار دارند. این جشنواره برای شناسایی استعدادها و توانمندی های نخبگان جوان در هفت رشته مختلف برگزار می گردد. اختتامیه ۸ رشته دیگر توسط سازمان ها و ارگان های مرتبط دیگر برپا می گردد.

محمد دشت گلی دربارهٔ نحوه انتخاب برگزیدگان در بخش نمایش اظهار کرد: بعد از اعلام فراخوان و ارایه آثار مختلف توسط جوانان به دبیرخانه جشنواره در بخش نمایش، آثار مختلفی در گرایش های متفاوت تئاتر خیابانی، نمایشنامه نویسی، بازیگری، کارگردانی و… داوران جشنواره بر اساس سوابق و رزومه کاری که این اشخاص ارایه داده بودند برگزیدگانی را در رشته های مختلف انتخاب کردند. حسین مسافر آستانه، مسعود دلخواه، محمدباقر قهرمانی و یدالله وفاداری داوران بخش نمایشی جشنواره بودند.

به گفته دشتگلی جشنواره ملی حضرت علی اکبر(ع) به منظور شناسایی، معرفی الگوها و تجلیل از جوانان برتـر با هدف زمینـه‌سازی بـرای توسعه ارزش‌های متعالی و روحیـه فداکاری و ایثار، خلاقیت، افزایش نشاط اجتماعی و امید به آینده، تقویت ایمان، روحیه خودباوری و اعتماد به نفس ملی، ایجاد زمینه‌های مشارکت در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و علمی، حمایت از فعالیت‌های هویت‌آفرین، تقویت روحیه تحقیق، ابداع و ابتکار، الگوسازی منـاسب، شناسـایی و ارزش‌نهادن به اندیشه‌های سازنده جوانان ایـران اسلامی برگزار شد.

دبیر پنجمین جشنواره فرهنگی و هنری حضرت علی‌اکبر(ع) یادآور شد: اولین دوره این جشنوار سال ۸۶ برگزار شد و به ترتیب سال ۸۷ و ۸۹ شاهد برگزاری دومین و سومین دوره این جشنواره بودیم که برگزارکننده آن سازمان ملی جوانان بود.

وی ادامه داد: با وقفه‌ای از سال ۹۱ این جشنواره به همت وزارت ورزش و جوانان برگزار شد و امسال در پنجمین دوره این جشنواره که با هدف بررسی دستاوردهای جوانان در زمینه‌های فرهنگی و هنری، علمی، اجتماعی و اقتصادی شاهد برگزاری آن هستیم.

دبیر پنجمین جشنواره فرهنگی و هنری حضرت علی‌اکبر(ع) اظهار کرد: بیش از ۲ هزار اثر در بخش‌های گوناگون هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، ادبیات، موسیقی، رسانه، فعالیت‌های قرآنی و فیلم را از ۶۶۰ هنرمند متقاضی به انجام رسانده‌اند و در هر بخش ۵ هنرمند برگزیده شده اند که مورد تقدیر قرار می گیرند.

دشت‌گلی در پایان گفت: توجه به جوانان به عنوان ذخایر اصلی و امیدهای آینده انقلاب اسلامی و کشف استعدادهای گوناگون آنها در زمینه‌های مختلف از جمله اهداف کلان برگزاری این جشنواره است که هر ساله همزمان با زادروز حضرت علی‌اکبر(ع) ویژه مقطع سنی ۱۴ تا ۲۹ سال برگزار می‌شود.

بخش دیگری از مراسم شب قبل، سرودخوانی آقای کریم خوانی بود که سرود «آمده ام شاه پناهم بده» یکی از قطعات اجرا شده از سوی وی بود.

نخستین بخش از تقدیر از برگزیدگان در رشته های قرآنی، رسانه و ادبیات بود. در این بخش، با حضور وزیر ارشاد، معاون هنری وزیر، عباسی دبیر کلی جشنواره و دشت گلی از برگزیدگان تقدیر شد. نکته قابل توجه در بخش تقدیرها اجرای موسیقی زنده بر روی صحنه بود که بسیار مورد توجه حاضران در تالار وحدت قرار گرفت.

محمد حسینی وزیر ارشاد نیز در سخنانی ضمن تشکر و قدردانی از ممعاونت هنری وزارت ارشاد، دقایقی برای حاضران در تالار وحدت از ویژگی های جوانی گفت.

تک نوازی دوتار از سوی میثم رضایی نصب بخش دیگری از این برنامه بود. همچنین مهندس اکبری دبیر جشنواره نیز گزارشی از عملکرد و خط مشی جشنواره را در سخنانی کوتاه بیان کرد.

در آخرین بخش از تقدیرها، از برگزیدگان بخش های موسیقی، سینما، هنرهای نمایشی و هنرهای تجسمی تقدیر شد.
آخرین بخش این مراسم نیز عکس یادگاری وزیر ارشاد و معاون هنری اش با کلیه برگزیدگان جشنواره بود.

منتخبین بخشهای فرهنگی و هنری جشنواره ملی حضرت علی اکبر(ع)
سال-

هنرهای نمایشی

 ایلام تئاتر خیابانی الهه پورجمشید۱
 تهران نمایشنامه نویس محمد منعم 
تهران بازیگر تئاتر مرتضی شاه کرم
تهران آهنگساز تئاتر بامداد افشار
تهران طراح صحنه تئاتر شیما میر حمیدی
شیراز نقاشی نسرین عبد شیخی

هنرهای تجسمی

قزوین خوشنویسی بهادر پگاه
اسلامشهر نگارگری امیر طوفانی
تهران تصویر سازی سارا قلی زاده آق قلعه
تهران نویسنده علیرضا اسفندیاری

ادبیات و موسیقی و رسانه

صحنه ترانه سرا علی سلیمانی
اصفهان شاعر محمد حسین ملکیان
تهران شاعر احسان شورابی مقدم
مشهد نویسنده مرتضی انصاری زاده
مشهد آهنگساز نسترن ابوالحسن زاده قوچانی موسیقی ۴
الیگودرز نوازنده تار و سه تار سعید اکبری نسب
کاشمر موسیقی نواحی میثم رضایی نسب
تهران نوازنده مهسا میر بهشتی
اصفهان مدیر مسئول نشریات دانشجویی نازیلاانصاریپور رسانه ۵
تهران خبر و گزارش خبری علیالبرزی
ملایر خبر نگار استانی سیدهساجدهشوبیری
مشهد عکاس خبری مجیدخاکپور
تهران خبرنگار روح ا… زندی فرد
زرند حفظ نجمه ملک پور

قرآنی

بروجن پژوهش اصغر طهماسبی
خرم آباد قرائت مهتابعیدی
شهرری قرائت مجتبیمحمدبیگی
مشهد انیمیشن حامد کاتبی


فیلم

زنجان کارگردانی سید سجاد موسوی
تهران کارگردان سهیلا گلستانی
تهران بازیگر سینما هوتن شکیبا

انتهای پیام / ۴۲


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.