برگزیدگان مسابقه ادبی امام موسی صدر معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، در این مراسم که با اجرای رضا اسماعیلی شاعر آئینی کشور برگزار شد شاعرانی همچون وحیده افضلی، جواد محقق، سارا سادات باختر، افشین تلو، محمد روحانی، علی محمد مودب، عباس باقری، حسنا محمدزاده، عزیز مهدی، علی داوودی، عسگر حکیم (شاعر تاجیکستان)، ذکریا اخلاقی، یاور همدانی، علی مهدی‌زاده، محمدحسین انصاری نژاد، علی فردوسی و مجتبی رحماندوست به شعرخوانی پرداختند.

وب؛ شاعران را از فضای پژوهش دور کرده است

در این مراسم علی محمد مودب مدیر موسسه فرهنگی شهرستان ادب، با بیان این که پس از ظهور پدیده اینترنت در ایران، مجلات ادبی، روزنامه‌ها و مجله‌های ادبی بخشی از کار کرد خود را از دست داده‌اند، گفت: در گذشته مجلات ادبی زیر نظر و به اعتبار شاعران شناخته شده کار می‌کردند، اما در حال حاضر امکان عرضه آسان شعر در فضای مجازی فراهم است.

وی ادامه داد: اگر راه اندازی فضاهای مجازی خیر و شری داشته باشد، خیرش این است که خیلی از استعدادها کشف می‌شود و خودشان را نشان می‌دهند و به محفل ادبی با اعتبار بالاتر راه پیدا می‌کنند.

مودب همچنین با اشاره به آسیب‌های وجود وب سایت‌ها و وبلاگ‌های ادبی برای شاعران، گفت: این فضاها شاعر را ازعالم تحقیق به فضای عمومی و به جای تولید به پی‌گیری ارائه سوق می‌دهد.

این شاعر با بیان این که سایت‌های ادبی نیاز به مراجع معتبر ادبی دارند تا نقد‌ها و داوری‌های درست در آنها صورت بگیرد، عنوان کرد: با موضوع امام موسی صدر در سایت فارسی زبانان ده‌ها شعر گذاشته شد و این نشان از ظرفیت‌های بالا و تازه این شخصیت برای شاعران دارد.

مسابقه پیامک ادبی امام موسی صدر بین‌المللی شود

مجتبی رحماندوست (نماینده مجلس، نویسنده، شاعر و پژوهشگر)، درباره شخصیت و منش امام موسی صدر گفت: جسارت جوانانه در ایشان دیده‌ام چرا که وقتی درلبنان ساکن شد سی و چند ساله بود و ماموریت‌های بزرگ را در سنین جوانی انجام می‌داد.

او از ویژگی‌های دیگر امام  موسی صدر به کل نگری و همچنین فرا ملی نگری وی اشاره کرد و افزود: نوگرایی نیز از دیگر ویژگی‌های زندگی ایشان بود و همچنین می‌توان به همت عالی نیز به عنوان برجستگی‌های شخصیتش اشاره کرد.

رحماندوست افزود: اخلاق محمدی امام موسی صدر نیز ویژگی قابل توجه اوست، در دوره‌ای جنوب لبنان مرکز فساد و فحشا بود، اما با حضور امام موسی صدر در جنوب لینان و مناطق دیگر این کشور امروز جنوب لبنان تبدیل به مرکز تربیت نیروهای حزب الله شده است.

رحماندوست همچنین با اشاره به این که قرار بود همایش تقدیر از برگزیدگان مسابقه ادبی امام موسی صدر در سطح ملی باشد، عنوان کرد: با حضور شاعرانی از کشورهای افغانستان، تاجیکستان و … این مراسم تبدیل به مراسمی بین‌المللی شد و امیدواریم بتوانیم دوره بعدی این مسابقه را به صورت بین المللی برگزار کنیم.

علیرضا قزوه، شاعر و فعال فرهنگی ایران در دهلی نو، با اشاره به این که سایت شاعران فارسی زبان در زمینه امام موسی صدر خیلی خوب کار کرد، خاطرنشان کرد: این سایت به صورت خودجوش فعالیت می‌کند.

در پایان این مراسم برگزیدگان مسابقه ادبی امام موسی صدر جوایز خود را با حضور مجتبی رحماندوست، علیرضا قزوه، علی‌محمد مودب و عسگر حکیم دریافت کردند.

جواد محقق، وحیده افضلی، علی فردوسی، حسنا محمدزاده، علی مهدی زاده، سارا سادات باختر برگزیدگان شعر و سینا شهیدا برگزیده بخش نثر این مسابقه بودند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.