برگزیدگان ورک شاپ ˝خط خاطرات˝ معرفی شدند

۰۷خردادماه،

رگزیدگان چهارمین ورک شاپ ˝خط خاطرات˝ که طی روزهای دوم و سوم خرداد به مناسبت سالروز حماسه آزادی خرمشهر در موزه هنرهای معاصر فلسطین برگزار شد، در دو رشته طراحی و تصویر سازی معرفی شدند.

به گزارش هنرآنلاین؛ محمد حبیبی دبیر اجرایی جشنواره جهانی هنر مقاومت با اشاره به این که در ورک شاپ طراحی ۱۴۸ اثر خلق شد، گفت: هیات داوری بعد از بازبینی آثار دانشجویانی که در ورک‌شاپ شرکت کرده بودند، مهدی مهدیان، هانی انصاری، بهاره حجران‌کش، زهرا منتظری و یک کارگروه متشکل از دانشجویان را به عنوان برگزیدگان رشته طراحی معرفی کرد.

به گفته او، غلامعلی طاهری که هدایت ورک شاپ طراحی “خط خاطرات” را بر عهده داشت، همراه با حبیب‌الله صادقی دبیرکل جشنواره جهانی هنر مقاومت و کاظم چلیپا از هنرمندان شاخص و کهنه‌کار نسل انقلاب داوران چهارمین ورک شاپ طراحی بودند و به هریک از برگزیدگان جایزه نقدی ۶ میلیون ریالی اهدا خواهد شد.

حبیبی دربارهٔ برگزیدگان ورک شاپ تصویر سازی که زیر نظر خشایار قاضی‌زاده برگزار شد، با اعلام این که در این بخش ۳۲ اثر خلق شد، زهرا پایه کار، بهاره خضری و پروین رفیعی را به عنوان برگزیدگان این برنامه کارگاهی اعلام کرد. به این سه برگزیده جایزه نقدی سه و نیم میلیون ریالی اهدا می‌شود.

مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس بار دیگر یادآوری کرد که تمامی آثاری که در چهارمین ورک شاپ “خط خاطرات” توسط دانشجویان آماده شد، به سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت راه می‌یابند و بار دیگر فرصت رقابت خواهند داشت.

حبیبی همچنین با اشاره به روند انتخاب آثار در رشته‌های ۱۲ گانه سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت گفت: امسال شاهد ارسال آثار بسیار حرفه‌ای و تخصصی در رشته‌های مختلف هستیم که سبب دلگرمی دست اندرکاران جشنواره شده است. بخصوص در بخش بین الملل آثار فاخری به دبیرخانه جشنواره رسیده که در بالا بردن سطح جشنواره بسیار موثر است.

دبیر اجرایی جشنواره هنر مقاومت افزود: تاکنون آثاری از ۳۲ کشور به جشنواره رسیده که به لحاظ کیفی بهترین آثار را در بخش کاریکاتور دریافت کرده‌ایم. در رشته‌های نقاشی و آثار حجمی هم آثار خوبی از هنرمندان خارجی به دست ما رسیده است که نشانه حضور زنده و جاری مفهوم مقاومت در اقصی نقاط جهان است.

حبیبی با اشاره به استقبال هنرمندان ایرانی از رشته‌های تازه جشنواره هنر مقاومت اظهار داشت: استقبال از بخش‌هایی مثل نگارگری، پوستر سازی و خط-نقاشی که امسال به جشنواره افزوده شدند، سبب امیدواری است و این رشته‌ها در دوره‌های آینده نیز جزو برنامه جشنواره خواهند بود.

سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت با هدف ترویج فرهنگ مقاومت و ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و تاکید بر فرهنگ پایداری در هنرهای تجسمی آذر ماه امسال در دوازده رشته گوناگون شامل نقاشی، طراحی و چاپ دستی، نگارگری، خط-نقاشی، تصویرسازی، پوستر، عکاسی، کاریکاتور، طرح‌های حجمی، انیمیشن، هنرهای تازه و مفهومی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

۳۲/۳۲


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.