برگزیدگان پنجمین جشنواره تجسمی فجر معرفی شدند/نشان درجه یک هنری به ۵ هنرمند

۱۳م اسفند ،

در تالار وحدت برگزار شد

برگزیدگان بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر شامگاه ۱۳ اسفندماه در تالار وحدت معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار تجسمی هنرآنلاین، در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی فجر، به پنج تن از هنرمندان کشور نشان درجه یک هنری به همراه لوح تقدیر با حضور وزیر ارشاد و معاون هنری وی اهدا شد. مرتضی اسدی‌ (نقاش)، محمدمهدی انوشفر (سفالگر)، کامبیز درم‌بخش (کاریکاتوریست)، محمد صیاد صبور (عکاس)، محمدحسین عطارچیان (خوشنویس) حائز دریافت مدال درجه یک هنری و لوح تقدیر از سوی برگزارکنندگان پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر شدند.

همچنین در بخش دیگری از این مراسم برگزیدگان پنجمین جشنواره تجسمی فجر بدین شرح معرفی شدند:

در بخش نقاشی با موضوع ایثار و فداکاری،از ۶ هنرمند با اهدای دیپلم افتخار و مبلغ بیست میلیون ریال تقدیر شد. این هنرمندان عبارتند از: نازگل پوراصغری حقی و علی ترقی جاه از تهران، رقیه حبیبی آذر از استان گیلان، زهره کرامت از استان فارس، خدیجه میرسالاری از استان خوزستان و بهزاد نقاش از استان البرز.

در بخش سفالگری با موضوع ارزش های انسانی و الهی از نفر اول با اهدای تندیس طوبای زرین، دیپلم افتخار و پنجاه میلیون ریال، نفر دوم دیپلم افتخار و چهل میلیون ریال و نفر سوم دیپلم افتخار و سی میلیون ریال تقدیر شد. برندگان این بخش به ترتیب عبارتند از: فهیمه رمضان اهوازی از استان خراسان رضوی ، نیکو اسماعیلی از استان اصفهان ، فرزانه مصطفایی از استان تهران .

در بخش کاریکاتور با موضوع عدالت از نفر اول با اهدای تندیس طوبای زرین، دیپلم افتخار و مبلغ پنجاه میلیون ریال، نفر دوم دیپلم افتخار و مبلغ ۱۵۰۰ دلار، و نفر سوم دیپلم افتخار و مبلغ ۱۲۰۰ دلار تقدیر شد. برندگان این بخش عبارتند از: پویا عبدلی از استان کرمانشاه رتبه اول، والنتین جورجیف از کشور رومانی رتبه دوم و دورا اکسینته از کشور بلغارستان رتبه سوم.
در بخش عکاسی با موضوع امید و شادی های زندگی از نفر اول با اهدای تندیس طوبای زرین، دیپلم افتخار و پنجاه میلیون ریال، نفر دوم دیپلم افتخار و چهل میلیون ریال و نفر سوم دیپلم افتخار و سی میلیون ریال تقدیر شد. برندگان این بخش عبارتند از: سید رضا مهری از استان خراسان رضوی رتبه اول، سیداحسان باقری از استان تهران رتبه دوم، محمدرضا مومنی از استان اصفهان رتبه سوم.

در بخش خوشنویسی با موضوع آیات قرآنی و اشعار ایرانی، از نفر اول با اهدای تندیس طوبای زرین، دیپلم افتخار و پنجاه میلیون ریال، نفر دوم دیپلم افتخار و چهل میلیون ریال و نفر سوم دیپلم افتخار و سی میلیون ریال تقدیر شد. مجتبی شریفی از استان اصفهان رتبه اول، سیدحیدر موسوی از استان قزوین رتبه دوم و حمید جعفری از استان اصفهان رتبه سوم.

در بخش نگارگری با موضوع شعائر اسلامی ایرانی، از نفر اول با اهدای تندیس طوبای زرین، دیپلم افتخار و پنجاه میلیون ریال، نفر دوم دیپلم افتخار و چهل میلیون ریال و نفر سوم دیپلم افتخار و سی میلیون ریال تقدیر شد. رویا حسن‌کازرونی از استان تهران رتبه اول، سعید فصیح از استان اصفهان رتبه دوم، زهرا صنعت‌گر از استان تهران رتبه سوم.

در بخش مجسمه‌سازی با موضوع وحدت، از نفر اول با اهدای تندیس طوبای زرین، دیپلم افتخار و پنجاه میلیون ریال، نفر دوم دیپلم افتخار و چهل میلیون ریال و نفر سوم دیپلم افتخار و سی میلیون ریال تقدیر شد. ناهید حاجی محمدی اوشانی از استان تهران رتبه اول، حسین تک‌زارع از استان البرز رتبه دوم، سیده‌آذین ساداتی از استان مازندران رتبه سوم.

در بخش تصویرسازی با موضوع انقلاب اسلامی، از نفر اول با اهدای تندیس طوبای زرین، دیپلم افتخار و پنجاه میلیون ریال، نفر دوم دیپلم افتخار و چهل میلیون ریال و نفر سوم دیپلم افتخار و سی میلیون ریال تقدیر شد. افسانه مرادی از استان تهران رتبه اول، عطیه ضیغمی از استان خراسان شمالی رتبه دوم، مژگان اکبری از استان مازندران رتبه سوم.

در بخش مقالات علمی هم ناصر مقدم کوهی، غزل بیرامی و محمد اسماعیل‌زاده به عنوان نفرات برتر اعلام شدند.

در بخش فیلم‌های مستند فرحناز شریفی برای تدوین مستند “ناگهان تو گم می‌شوی”، مرتضی هدایی برای تصویربرداری مستند “بی‌مکان و بی‌زمان” تندیس طوبای زرین، دیپلم افتخار و مبلغ سی میلیون به سازمان توسعه سینمایی حوزه هنری برای فیلم “ناگهان تو گم شدی”،جایزه بهترین پژوهش به امیرحسین سنایی و مسعود امینی برای پژوهش فیلم “خاک حافظه” و جایزه بهترین کارگردانی به حسین نقاش برای فیلم “مهرا” تعلق گرفت.

انتهای پیام/۳۱/۳۴
 


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.