برگی جنجالی به اسم اسامه بن لادن

کشتن اسامه بن لادن که در ابتدا از زبان رئیس جمهور آمریکا عاملی برای وحدت ملی این کشور عنوان شده بود اکنون معنای دیگری پیدا کرده و به ابزاری برای تبلیغات انتخاباتی اوباما تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه خبری آسوشیتدپرس امروز در تحلیلی درباره چگونگی مبارزات انتخاباتی “باراک اوباما” رئیس جمهور آمریکا نوشت : این راهبرد اوباما که به عنوان فرمانده کل نیروهای نظامی آمریکا دستور کشتن بن لادن را صادر کرده است، ممکن است با سیاسی کردن مسئله امنیت ملی آمریکا راه به جایی نبرده و با شکست روبرو شود.

در حالی که بیش از چند روز تا اولین سالگرد مرگ اسامه بن لادن باقی نمانده، روز گذشته ستاد انتخاباتی اوباما اقدام به تهیه یک فیلم کوتاه انتخاباتی کرده است که در آن ادعا شده اوباما با هوشمندی دستور کشتن بن لادن را صادر می کند. اوباما در این فیلم تبلیغاتی خطاب به طرفداران خود از تصمیم خود برای کشتن بن لادن به عنوان یک شاهکار یاد می کند و معتقد است اگر “میت رامنی” نامزد جمهوریخواهان، رئیس جمهور آمریکا بود، شجاعت لازم برای اتخاذ این تصمیم را نداشت.

در این فیلم انتخاباتی با پخش اظهارات رامنی در سال ۲۰۰۷ که گفته بود چرا میلیاردها دلار باید صرف گرفتن یک نفر (بن لادن) شود، از مردم آمریکا سوال شده آیا به نظر شما اگر رامنی رئیس جمهور آمریکا بود، می توانست بن لادن را از سر راه دولت آمریکا بردارد.

برخی از رسانه های آمریکایی نیز از جمله فاکس نیوز با انتقاد از این اقدام اوباما تصریح کردند که اوباما می خواهد با استفاده از مرگ بن لادن، خود را یک قهرمان جلوه دهد و آراء مردم آمریکا را به خود اختصاص دهد.

“جان مک کین” رقیب انتخاباتی اوباما در سال ۲۰۰۸ نیز در یک بیانیه، اوباما را متهم به کمرنگ جلوه دادن حادثه ۱۱ سپتامبر کرد و گفت که اوباما با سیاست بازی می کند.

مک کین در بیانیه خود گفت : ” اوباما باید به سبب بی ارزش کردن حادثه ۱۱ سپتامبر خجالت بکشد چرا که کشتن بن لادن را تبدیل به یک ابزار تبلیغاتی بی ارزش کرد.”

اما “جو بایدن” معاون باراک اوباما در اظهاراتی از حمله ماه مه سال ۲۰۱۱ برای کشتن بن لادن به عنوان جسورانه ترین طرح ۵۰۰ سال گذشته یاد کرده است.

“لئون پانتا” وزیر دفاع آمریکا نیز اظهار داشت : کشته شدن بن لادن و سایر فرماندهان القاعده مانع وقوع حملات مشابه ۱۱ سپتامبر علیه آمریکا شده است.

پانتا در زمان انجام حمله به محل سکونت بن لادن در “ابوت آباد” پاکستان، ریاست سازمان اطلاعات آمریکا(سیا) را بر عهده داشت و پس از آن به سمت وزیر دفاع ارتقا یافت.

۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.