بریویک: شرایط زندانم مغایر با اصول حقوق بشر است!

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ جمعه ۱۹م آبان ۹۱،

عامل کشتار نروژ طی نامه‌ای به مقامات زندانی که وی در آن قرار دارد، در خصوص شرایط بد این زندان اعتراض نمود.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا). به نوشته روزنامه دیلی‌میل، آندرس بریویک، عامل کشتار نروژ که به کشتن ۷۷ تن محکوم شد، ادعا نموده که شرایط امنیتی سخت در زندان اسلو، اصول حقوق بشر و همچنین معاهده سازمان ملل در مورد منع شکنجه را نقض می‌کند.

وی همچنین ادعا نموده که دسترسی کم وی به کامپیوتر و سانسور نمودن مکاتباتش “نقض آزادی بیان” است.

وکیل آندرس بریویک به خبرگزاری فرانسه گفت که پس از زندانی شدن آندرس بریویک در تاریخ ۲۴ اوت، وی عملا به ندرت به کامپیوتر دسترسی داشته است؛ این در حالی است که پیش از این که حکم دادگاه علیه وی صادر شود وی به کامپیوتر دسترسی داشته است. علاوه بر این همه نامه‌هایی که وی مخابره می‌کند به محض ذکر الفاظ سیاسی سانسور می‌شوند.

فعالیت‌های آندرس بریویک پس از آن محدود شد که روزنامه “وردنس گنگ” در نروژ از مکاتبات این قاتل با افراطیون راست‌گرای ارشد در این کشور پرده برداشت.

یکی از بازماندگان این عامل کشتار گفت: آندرس بریویک می‌تواند اشک تمساح بریزد اما او در نهایت یک قاتل بی‌عاطفه و یک آدم‌کش است که جان نزدیک به ۸۰ نفر را گرفت. محدودیت‌های اعمال شده علیه وی بازتاب جرائم اوست. با او باید همانند یک زندانی برخورد شود. او باید بفهمد که به خاطر دزدیدن یک جفت جوراب به زندان نیافتاده است. او باید خدا را شکر کند که در نروژ محکوم شده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.