بر اساس گزارش تفسیریات واصله میزان تخلف در پزشکی قانونی بسیار ناچیز است

۲۸ آبان ،

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: با وجود آنکه زمینه تخلف در سازمان پزشکی قانونی کشور بسیار زیاد است اما بر اساس گزارش تفسیریات واصله از سراسر کشور شاهد کمترین میزان تخلف در این سازمان هستیم.

به گزارش تفسیری گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، دکتر احمد شجاعی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان که با حضور مسئولان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه و مراکز پزشکی قانونی استان‌ها برگزار شد، افزود: ماهیت کار در پزشکی قانونی به دلیل شرایط و حساسیت‌های خاص آن به گونه‌ای است که وجود حفاظت و اطلاعات در آن ضروری به نظر می رسد؛ هرچند باید تأکید کنم که با وجود تمام این حساسیت‌ها انسان‌هایی شریف، متخصص و بسیار اخلاقی در پزشکی قانونی مشغول فعالیت می باشند و میزان تخلف در این سازمان بسیار اندک است.

وی با اشاره به سختی و صعوبت کار در پزشکی قانونی و عدم تمایل اشخاص برای ورود به این سازمان ادامه داد: کار کردن در آزمایشگاه‌های پزشکی قانونی به دلیل وجود آلودگی‌های محیطی، مواد شیمیایی خطرناک و شرایط محیطی نامطبوع  دشواری‌های خاص خود را دارد ضمن آنکه کار در سالن تشریح و واحد معاینات سازمان نیز بسیار سخت است.

دکتر شجاعی خاطرنشان کرد: مراجعین پزشکی قانونی نیز عمدتاً اشخاصی مصیبت دیده، ناراحت و متألم می باشند که وضعیت روحی و روانی مناسبی ندارند و همین موضوع بر سختی کار در این سازمان می افزاید.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور اظهار داشت: با وجود شرایط خاص کار در پزشکی قانونی متأسفانه پزشکان این سازمان دریافتی مانند کارمندان دیگر دستگاه‌ها و یا حتی کمتر از آنان دارند بنابراین کمتر پزشکی حاضر است در این سازمان فعالیت کند به عنوان مثال در حال حاضر  یک پزشک خانواده چند برابر پزشک ما دریافتی دارد و همین موضوع پزشکان ما را وسوسه می کند از سازمان خارج شده و در بخش‌های دیگری مشغول فعالیت شوند.

دکتر شجاعی در ادامه با حفاظت و اطلاعات را بازویی قوی برای سازمان دانست و افزود: بر اساس گزارش تفسیریات موجود در مراکز استانی مسئولان حفاظت و اطلاعات بیشترین همکاری را با مدیران سازمان داشته اند که این موضوع حکایت از مدیریت کارآمد مجموعه حفاظت و اطلاعات در پزشکی قانونی دارد، ضمن آنکه بهترین و الگوترین تشکیلات حفاظت در قوه قضاییه وجود دارد که در کنار مدیران انجام وظیفه می‌کنند.

رییس سازمان پزشکی قانونی سازمان در پایان با قدردانی از مدیرکل سابق حفاظت و اطلاعات سازمان برای مدیر کل جدید آرزوی موفقیت کرد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.