بر اساس یافته های تازه؛ نوزادان ۵ ماهه خلقیات یکدیگر را می فهمند

ممتازنیوز: بر اساس یافته های تازه نوزادان ۵ ماهه قادرند خلقیات یکدیگر را دریابند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از شفقنا سلامت، دانشمندان دریافتند که کودکان ۵ ماهه سیگنال های عاطفی را با درک صداهای “غان و غون” و حالات صورت یکدیگر دریافت می کنند.

یافته های مطالعه دیگری که از سوی همین تیم انجام شده است نیز نشان می دهد که کودکان می توانند روحیات سگ ها، میمون ها و نیز احساسات جاری در موسیقی کلاسیک را بفهمند.

راس فلوم- استاد روان شناسی دانشگاه بیرگام یانگ گفته است: طبق نتایج تحقیقات ما کودکان ۵ ساله می توانند آواهای صوتی مثبت و منفی همسالان خود را با حالات صورت متناسب با آن تطبیق دهند.

به گزارش روزنامه “دیلی میل”،  پروفسور فلوم گفته است: نوزادان نمی توانند خستگی یا گرسنگی خود را از طریق کلام به پدر و مادرشان بگویند بنابراین اولین راه برای ارتباط گیری از طریق واکنش احساسی است. بنابراین شگفت انگیز نیست که در اولین مراحل رشد کودکان بیاموزند که تغییرات در واکنش احساسی را تشخیص دهند.

کودکان می توانند عواطف بزرگترها را در ۷ ماهگی درک کنند که تشخیص این مورد در اشخاص آشنای فامیل برای آنها در ۶ ماهگی میسر می گردد.

برای بررسی واکنش کودکان در قبال دیگر کودکان پژوهشگران چهل کودک را در مقابل دو مانیتور نشاندند که یکی ویدئوای از یک کودک شاد و خندان را نشان می داد و دیگری ویدئویی از یک کودک غمگین را به نمایش می گذاشت.

سپس صدایی از یک کودک سوم شاد پخش شد که کودکان مورد بررسی مدت زمان طولانی تری به ویدئوی کودک دارای حالات صورت مثبت، نگاه می کردند.

کودکان همچنین قادر بود صداهای منفی را با ویدئوی کودک غمگین تطبیق دهند. این درحالی بود که صداهای ضبط شده مربوط به یک کودک سومی می بود که حرکت لب های او متفاوت از کودک حاضر در هر دو ویدئو بود.

پروفسور فلوم، اذعان داشته است که این اولین مطالعه است که توانایی تطبیق دادن را در کودکی با این سن بررسی می کند. این کودکان نشان دادند که تحت تاثیر صدا و چهره ی همسالان خود قرار می گیرند که این حالات برای آنها آشناتر است چرا که این همان رویه ایست که خودشان نیز از طریق آن احساسات مثبت و منفی را بیان و منتقل می کنند.

گام بعدی بررسی این سوال است که اگر کودکان کلیپ هایی دیداری و شنیداری از خودشان ملاحظه کنند، آیا قادرند این کار را در سنین کمتر از ۵ ماه نیز انجام دهند؟

پروفسور فلوم افزوده است: این یافته ها به فهم ما از رشد اولیه ی کودک اضافه می کند با تکرار کردن این حقیقت که کودکان نسبت به عواطف بسیار حساس می باشند و سطحی از احساسات را درک می کنند.

کودکان در دو و نیم سالگی اول زندگیشان بیشتر از مابقی طول عمرشان چیزهای مختلفی می آموزند و این مسئله اهمیت این مهم را نشان می دهد که بررسی کنیم آنها چگونه و چه چیزی هایی را می آموزند و این مسئله چگونه به آنها برای آموختن چیزهای دیگر کمک می کند؟!
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.