بر این باورم که گزارش “احمد شهید” دارای متدولوژی نیست/ گزارشگر باید به تمام جهت های فرهنگی یک ملت احترام بگذارد

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: احمد شهید در سایت‎ها می‌گردد و مقدار زیادی اتهامات را سرهم می‌کند و ادبیاتش را جابه جا می‌کند و می گوید گزارش من است، لذا بنده بر این باورم که گزارش وی اصلا دارای متدولوژی نیست.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، جزئیات جدید گزارش اخیر “احمد شهید” گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران با حضور “محمد جواد لاریجانی” رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در گفتگوی ویژه خبری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

لاریجانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه که چرا احمد شهید  را ملزم به نوشتن گزارشاتی مثل قصاص کرده اند؟ اظهار داشت: در واقع ما باید بدانیم واژه حقوق بشر راجع به چه پدیده ای است .یک نکته کلیدی که برای فهم این قضیه ضروری است که حقوق بشر برای دفاع از کرامت انسان نیست حقوق بشر در اصطلاح عملیاتی در صحنه جهانی عنوان یک جبهه تهاجمی است که کشورها به دنبال بحث سیطره بر کشورهای دیگر هستند و خوی استکباری دارند لذا این را ما نباید اشتباه بگیریم. 

*مسئله حقوق بشر برای ملت یک مسئله جدی است
 
وی ادامه داد: مسئله حقوق بشر برای ملت یک مسئله جدی است. دیپلمات های مختلف که گاهی به ایران سر می زنند حضورشان را زهر آگین می کنند لذا بد نیست جنبه سوری آن را در حد اجماع توضیح دهم که حقوق بشر عنوان مهمی است که شورای امنیت سازمان ملل است  که در واقع در سطح بین المللی بررسی می شود.

لاریجانی با بیان این مطلب که شورای حقوق بشر ۴۷ عضور دارد، ادامه داد: این ۴۷ عضو متشکل از ۱۳ عضو از آفریقا، ۱۳ عضو از آمریکای لاتین، ۷ عضو از اروپای غربی و ۶ عضو از اروپای شرقی است. در داخل شورای حقوق بشر جمهوری اسلامی کار بسیار حرفه ای در سال های گذشته انجام داد تا ایران را تحت فشار بگذارند و البته ستاد حقوق بشر نظارت می کرد لذا وزارت خارجه، قوه قضاییه و سایر نهادها به تک تک اتهامات جواب داد. 

*آمریکایی ها و غرب به این نتیجه رسیدند که حریف ایران نیستند

لاریجانی با تاکید بر اینکه آمریکایی ها و غرب به این نتیجه رسیدند که حریف ایران نیستند، تصریح کرد: حرفه ای ترین کارشناسان را در حقوق بشر داریم چراکه از بدو انقلاب بودیم و قوی شدیم لذا شبیه جریان هسته ای که این را از آژانس بیرون بردند.

وی با اشاره به اینکه زهرا کاظمی کشته شد و کانادا این را بهانه کرد تا لیست بلند بالایی علیه ما چاپ کنند، یادآور شد: پس از آن فشار را به شورا منتقل کردند و گزارش های ویژه را ارائه دادند لذا ما با گزارشگر مشکلی نداریم اما گزارشگر ویژه معنایش این است که اتفاق بزرگی افتاده است و شرایط اجتماعی ایران به مراتب از دوستان نزدیک آمریکا و غرب بهتر بود.

وی افزود: نکته در این است تا یک مشروعیتی در اذهان عمومی برای سایر برنامه ها ایجاد کنند. 

لاریجانی تاکید کرد: انتخاب احمد شهید در درجه اول به دلیل شخصیت‌اش بود زیرا وی وقتی که وزیر خارجه مالدیو بود سفرهای زیادی را به سرزمین اشغالی انجام می‌داد و رابطه‌ای منظم را با این رژیم ایجاد کرده بود.

وی افزود: ما در مورد انتخاب احمد شهید نصبش را کاملا خلاف می‌دانیم اما در عین حال ما با گزارشگری مشکل نداریم اما این آقا اصلا گزارشگری نمی‌کند.

دبیر ستاد بشر قوه‌قضاییه با اشاره به اینکه از روز اول انتخاب “احمد شهید” وی از یک تلویزیون به تلویزیون دیگر می رفت و علیه ایران صحبت می‌کرد، اظهار داشت:  در مکتوبات خودمان به روشنی نوشته شده است که دلیل و متدلوژی گزارشگر چیست از این رو احمد شهید هم باید بگوید متدلوژیش برای نوشتن این گزارشات چیست؟

*بر این باورم که گزارش “احمد شهید” دارای متدولوژی نیست

وی افزود: احمد شهید در سایت‎ها می‌گردد و مقدار زیادی اتهامات را سرهم می‌کند و ادبیاتش را جابه جا می‌کند و می گوید گزارش من است، لذا بنده بر این باورم که گزارش وی اصلا دارای متدولوژی نیست.

 لاریجانی اظهارداشت: جهت دیگری که ثابت می‌کند گزارشات احمد شهید مغرضانه است توجه به این نکته است که وی به اسلام احترام نمی گذارد در حالی که اگر یک یهودی میگذاشتند بهتر از وی گزارش می‌نوشت.

*گزارشگر باید به تمام جهت های فرهنگی یک ملت احترام بگذارد

وی تاکید کرد: برای سازمان ملل انتخاب چنین گزارشگری خفت‎بار است زیرا گزارشگر باید به تمام جهت های فرهنگی یک ملت احترام بگذارد.

این خبر در حال تکمیل است


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.