بر روی تاول ناشی از سوختگی خمیر دندان نزنید

۰۳م اسفند ،
ممتاز نیوز : فرید یوسفی اظهار داشت: بهتر است اقدامات درمانی و مراقبتی سوختگی‌ها در درمانگاه یا مراکز بهداشتی انجام شود تا احتمال عفونت کاهش یابد. استفاده از بعضی داروها یا پمادهای سوختگی نیز می‌تواند موثر واقع شود.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از پانا ؛ وی تصریح کرد: بسیاری از اشخاص برای التیام تاول سوختگی از خمیر دندان استفاده می‌کنند که کار اشتباهی است و پیشنهاد می‌شود انجام نشود. استفاده موضعی از خمیر دندان برای درمان و التیام سوختگی فایده‌ای ندارد و برای این کار ساخته نشده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور گفت: برای رفع سوختگی ‌باید حتما شستشوی ناحیه و پانسمان انجام شود؛ بعضی اشخاص در این زمینه کم‌کاری می‌کنند که خطر بسیاری دارد. همچنین بسیاری از اشخاص محل زخم را دستکاری می‌کنند که احتمال عفونت را افزایش داده و بهبود را به تعویق می‌اندازد.

یوسفی ادامه داد: اصولا پس از سوختگی ممکن است عفونت ایجاد شود و بسته به شدت عفونت، نوع آن نیز متفاوت است.

این متخصص عفونی گفت: در سوختگی‌ها گاهی میکروب‌ها وارد خون شده و عفونت خونی ایجاد می‌کنند، بعضی میکروب‌ها نیز سبب عفونت مفاصل، ادراری و استخوان می‌شوند.

وی افزود: عفونت زخم در سنین کودکی و سنین بالا بیشتر ملاحظه می‌شود و هر چه مدت اقامت در بیمارستان بیشتر باشد، احتمال عفونت نیز افزایش می‌یابد.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.