بر سر دوراهی هویت جنسی چه باید کرد؟

یک روان‌پزشک با اعتقاد به این‌که با درمان نشدن اختلال هویت جنسی(T.S)، مشکلات فرد مبتلا بیشتر می‌شود، گفت: وی از ازدواج فرار می‌کند و در صورت ازدواج نیز با همسر خود سازگاری ندارد. این افراد حتی با خانواده خود مشکل دارند.

خبرگزاری ایسنا: یک روان‌پزشک با اعتقاد به این‌که با درمان نشدن اختلال هویت جنسی(T.S)، مشکلات فرد مبتلا بیشتر می‌شود، گفت: وی از ازدواج فرار می‌کند و در صورت ازدواج نیز با همسر خود سازگاری ندارد. این افراد حتی با خانواده خود مشکل دارند.

دکتر «اشرف تشکری» اظهار کرد: در مبتلایان به اختلال هویت جنسی(T.S) فرد در ظاهر ویژگی‌های یک جنسیت را دارد اما شخص تمایلی به این جنسیت نشان نمی‌دهد و همواره تغییر جنسیت را خواستار است.

وی با اشاره به گوناگونی علل اختلال هویت جنسی افزود: یکی از این علل نگرش اطرافیان و خانواده فرد از دوران کودکی به اوست. در بسیاری از خانواده‌ها والدین به جنسیت خاصی علاقه دارند و کودک را به شکل جنس مخالف در می‌آورند. این حرکت سبب می‌شود که کودک ناخودآگاه به سمت جنس مخالف متمایل و از جنس خودش متنفر شود.

تشکری با بیان این‌که عوامل مختلف هورمونی و ژنتیکی می‌تواند در بروز این مشکل موثر باشد، ادامه داد: اگرچه علائم این اختلال در کودکی تظاهر می‌کند اما تصمیم به تغییر جنسیت در سنین بالاتر و نوجوانی است.

وی گفت: به علت فرهنگ موجود در کشور و این‌که این قبیل اختلالات هنوز در فرهنگ ایرانی جا نیفتاده است و اختلال هویت جنسی پنهان می‌شود نمی‌توان آمار دقیقی در خصوص میزان شیوع این اختلال در ایران گزارش کرد.

وی با بیان این‌که برای درمان اختلال هویت جنسی باید از خانواده آغاز کرد، گفت: خانواده باید از دامن زدن به این مشکل بپرهیزد و کودک را در هر جنسی پذیرفته و رفتاری در خور آن جنس داشته باشد. اگر براثر برخورد اطرافیان جوی این چنینی ایجاد شد باید برطرف شود. البته اختلالات جنسیتی با علت هورمونی با تجویز برخی درمان‌های دارویی برطرف می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: گاه با وجود همه بررسی‌ها فرد به تغییر جنسیت اصرار دارد و جنسیت موجود را نمی‌پذیرد که در این صورت با گذر از مراجع قانونی می‌تواند نسبت به تغییر جنسیت اقدام کند.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.