بزرگان مجلس با تشکیل فراکسیونی واحد بلوغ سیاسی خود را به نمایش بگذارند

حسین نجابت در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با بیان اینکه وضعیت بررسی اعتبار نامه ها در صحن علنی مجلس خوب نبود اظهار داشت: متاسفانه بررسی اعتبار نامه منتخبین مردم در مجلس در حال تبدیل شدن به قانونی تشریفاتی است، مصوبه ای که به این ماده آیین نامه اضافه شد مبنی بر اینکه مواردی که در شورای نگهبان بررسی شده در مجلس بررسی نمی شود باعث ناکارآمد تر شدن بررسی اعتبار نامه در صحن علنی مجلس شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود:بررسی اعتبار نامه منتخبین آخرین فیلتر مهم ورود نمایندگان به مجلس بود تا افرادی وارد مجلس شوند که در شان فرمایشات امام مبنی بر در راس امور بودن مجلس هستند اما متاسفانه روز به روز این ماده ناکار آمد تر می شود.

نجابت با بیان اینکه ماه گذشته از قائم مقامی مرکز پژوهش ها انصراف دادم گفت: به نظر من قائم مقام مرکز پژوهش ها نباید نماینده باشد تا بتواند بهتر به امور مرکز رسیدگی کند.

وی در خصوص کارکرد فراکسیون اصولگرایان در مجلس نهم اظهار داشت: فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم دنباله فراکسیون اصولگرایان مجلس هفتم و هشتم است.

نجابت ادامه داد: فراکسیون اصولگرایان طرح ها و لویح مهم را مورد بررسی قرار خواهد داد و نقشی فعال در مجلس نهم بازی می کند.

وی افزود: ترمیم انشقاق جریان اصولگرا که در مجلس نهم ایجاد شده به نفع کشور و کل جریان اصولگرا است.

عضو فراکسیون اصولگرایان تصریح کرد: در صورتی که برزگان این دو فراکسیون ظرفیت و بلوغ سیاسی و شرح صدر لازم را داشته باشندکه برای منافع مجلس و کل کشور با تشکیل فراکسیونی جامع موافقت می کنند می توانند در زیر مجموعه این فراکسیون واحد فراکسیون های دیگری را ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار مهر در جریان انتخاب ریاست مجلس نهم هواداران علی لاریجانی برای ریاست مجلس فراکسیون رهروان ولایت را تشکیل داده و رایزنی های گسترده ای را با منتخبین جدید مجلس نهم برای رای به ریاست لاریجانی آغاز کردند.این فراکسیون پس از مدتی اعلام کرد فقط کار کرد انتخاباتی نداشته و در مجلس نهم فعالیتی گسترده خواهد داشت.

 اعضای هیئت موسس فراکسیون رهروان در همین راستا از برگزاری جلسه برای انتخاب ریاست این فراکسیون و تصویب اساسنامه آن خبر دادند و اعلام کردند علی لاریجانی گزینه ریاست این فراکسیون نیست.

 
فراکسیون اصولگرایان نیز در همان ایام در قالب طرفداران ریاست حدادعادل بر مجلس تشکیل جلسه داد و از همه منتخبان اصولگرای مجلس هشتم با گرایشات سیاسی مختلف دعوت کرد در این جلسه شرکت کنند اما هیئت موسس فراکسیون رهروان اعلام کردند در این جلسه شرکت نخواهند کرد.
 
پس از پایان رقابت های انتخاباتی ریاست مجلس شورای اسلامی مجددا فراکسیون اصولگرایان از همه اصولگرایان مجلس دعوت کرددر مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان شرکت کنند اما باز هم اعضای فراکسیون رهروان در این جلسه شرکت نکردند.

 

هفته گذشته شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان تشکیل جلسه داد و علیرضا زاکانی، جوکار، احمد سالک، غلامعلی حدادعادل ، قاضی‌زاده و ضرغام صادقی به عنوان شش عضو هیات رئیسه موقت فراکسیون اصولگرایان انتخاب شدند.

 

پیش از آن نیز ۳۰ عضو شورای مرکزی موقت انتخاب شده بودند. انتخاب هیات رئیسه و رئیس دائم فراکسیون پس از تدوین اساسنامه این فراکسیون و با رای مجمع عمومی آن انجام خواهد شد.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.