بزرگترین نمایشگاه بین المللی “حمل و نقل ریلی” خاورمیانه

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

با استقبال چشمگیر شرکت های داخلی و خارجی از ۲۹ اردیبهشت تا اول خرداد برگزار می شود.

به گزارش ممتاز به نقل از  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در این نمایشگاه که با حمایت ویژه راه آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود ؛ صدها شرکت بزرگ داخلی و خارجی؛ نوین ترین فناوری ها ، تجهیزات ، صنایع و خدمات حوزه صنعت حمل و نقل ارائه خواهد شد.  

دومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی ایران با همکاری  وزارت صنعت، معدن و تجارت ، وزارت راه و شهرسازی ، انجمن صنایع ریلی،انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل ریلی، اتحادیه قطارهای شهری( مترو)، دانشکده مهندس راه آهن برپا می شود.

در این نمایشگاه بین المللی؛ انواع صنایع و خدمات مختلف ریلی بخش مسافری داخل شهری، برون شهری و بخش باری، انواع واگن ها، واگن‌های نیرومحرکه، واگن مولد ، واگن مانوری ، لوکوموتیو برقی و دیزلی، قطعات مصرفی واگن های اتوبوسی، واگن های باری، شرکت های حمل و نقل ریلی، شرکت های ارائه دهنده خدمات پس از فروش ،خدمات تعمیر ونگهداری و خدمات بیمه ای، ارائه و در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

مدیر اجرایی دومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی ایران گفت : در این نمایشگاه علاوه بر شرکت های داخلی، ده ها شرکت خارجی از دیگر کشورها از جمله  آلمان، ترکیه، چین، ترکیه، مالزی، هند، هنگ کنگ و ایتالیا، تولیدات و خدمات خود را ارائه خواهند کرد. 

علی محتشم امیری افزود: اطلاع رسانی از آخرین دستاوردها و فناوری صنعت حمل ونقل ریلی و صنایع وابسته ، ارتقای تولیدات داخلی ، توسعه صادرات ، ارائه توانمندی های شرکت های ایرانی ، افزایش تولید و مقابله با تحریم، بومی سازی صنایع ریلی و آشنایی تولیدکنندگان صنایع ریلی کشور با جدیدترین پیشرفت های روز این صنعت در جهان، برخی از اهداف برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و صنایع ریلی ایران است.

وی اضافه کرد: برنامه ریزی برای بازدید چند هیئت صنعتی، تجاری و بازرگانی خارجی از این نمایشگاه ، برگزاری چند کارگاه و همایش تخصصی و حضور مقامات کشوری از برنامه های جانبی دومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و صنایع ریلی ایران خواهد بود.

محتشم امیری به اهمیت برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی ایران اشاره کرد و گفت : بسیاری از کارشناسان صنعت حمل و نقل ریلی معتقدند برگزاری این نمایشگاه می تواند تحولی نوین در بخش های مختلف صنعت ریلی کشور که صنعتی زیربنایی است، ایجاد کند.

محتشم امیری در ادامه از استقبال خوب شرکت ها و بنگاههای اقتصادی از دومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی ایران خبر داد و اضافه کرد : تقریبا همه سالن های زیر پوشش این نمایشگاه در حال تکمیل شدن است و در ادامه هم شرکت هائی که مایل به حضور در نمایشگاه باشند در فهرست  جایگزین قرار می گیرند. 

ایران در حال حاضر یکی از کشورهای صادرکننده صنایع ریلی است و محصولات ریلی ایران به دیگر کشورها صادر می شود. در  سال های اخیر ۵۰۰ دستگاه واگن باری به کوبا، یک هزار دستگاه واگن باری به سوریه، ۷۰ دستگاه واگن مسافری به بنگلادش و ۲۰۰ دستگاه واگن باری به سودان صادر شده است. 

همچنین بزودی واگن های ساخت ایران به کشورهای عراق، بنگلادش و کشورهای آفریقای نیز صادرات خواهد شد.

بوژی واگن های مسافری ساخت جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار سال قبل به چین که خود صادرکننده ریلی است ، صادر شد.

علاوه بر ساخت انواع واگن، ساخت لکوموتیو نیز درکشورمان آغاز شده و تولید قطعات لکوموتیو نسبت به سال های پیش ۴ برابر افزایش یافته که حاصل تلاش صنعتگران داخلی و صنعت ریلی کشور است .

در صورت حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی ، صنعت ریلی کشور می تواند به یکی از قطب های منطقه تبدیل شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.