بزرگترین آبشار مصنوعی کشور در برج میلاد

۰۹اردیبهشت،

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: بزرگترین آبشار مصنوعی کشور در هفته جاری در برج میلاد افتتاح می‌شو‌د.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، علی‌محمد مختاریان در نشست خبری که امروز دربارهٔ یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه، تجهیزات پارکی و صنایع وابسته برگزار شد اظهار داشت: این نمایشگاه از ۱۶ اردیبهشت با مشارکت تولید‌کنندگان داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های تخصصی گل و گیاه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این نمایشگاه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱ طی ۵ روز دایر است و در روز آخر نیز گل‌ها و گیاهان این نمایشگاه با قیمت مناسب توزیع می‌شود.

مختاریان بیان داشت: در سال قبل بیش از دو میلیون نفر از نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه بازدید کردند و امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از این تعداد از نمایشگاه بازدید شود.

مدیرعامل پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود طی ۵ سال آینده سرانه فضای سبز شهر تهران برای هر نفر به ۲۵ متر افزایش یابد.

مختاریان خاطر نشان کرد: بعضی از شهروندان به سبب مشغله کاری نتواند از این نمایشگاه بازدید کند بنابر این نمونه‌ای از این گونه گیاهان و گل‌ها در سطح خیابان‌های شهر به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار تولید‌کننده داخلی گل و گیاه در سطح کشور فعال می‌کنند، گفت: متأسفانه علی‌رغم تولید‌کنندگان بسیار گل و گیاه سهم ناچیزی در صادرات داریم.

مدیرعامل پارک‌ها و فضای سبز شهرداری خاطر نشان کرد: در سال قبل حدود ۳۵ میلیون دلار صادرات گل و گیاه داشته‌ایم که هم اکنون به ۶۰ میلیون دلار رسیده است.

مختاریان خاطر نشان کرد: بیش از ۲۰۰ تولید‌کننده داخلی و ۳۰ کشور خارجی در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه دو هزار و ۶۰ پارک محله‌ای، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در تهران وجود دارد گفت: در روز طبیعت نیز پارک هزار متری تلو به بهره‌برداری رسید.

مختاریان خاطر نشان کرد: اولین پارک مینیاتوری که ۱۲ اثر جهانی درج شده در فهرست یونسکو در این پارک به نمایش گذاشته می‌شود که طی یک ماه قبل به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ایران گفت: بزرگترین آبشار مصنوعی کشور در برج میلاد در هفته جاری افتتاح می‌شود.

وی بیان داشت: با توجه به تسهیل در ارائه گل و گیاه در حال برنامه‌ریزی هستیم که در چند نقطه از شهر تهران نیز همزمان نمایشگاه گل و گیاه راه‌اندازی شود.

وی به پروژه‌های ساخت چهار بوستان فرامنطقه‌ای اشاره کرد و گفت: بوستان‌های بهشت، دانش، ایمان و آفرینش از بزرگترین  پروژه‌ها است.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.