بزرگترین اعتکاف دانش آموزی را در “باز باران” نمایش می‌دهیم

به گزارش خبرنگار مهر، برنامه زنده “باز باران” به تهیه‌کنندگی مشترک امیر قمیشی و میثم تربتی هر شب ویژه ماه مبارک رمضان به مدت ۴۵ دقیقه از شبکه آموزش پخش می‌شود.

 

تربتی با اشاره به اینکه آیتم‌های اصلی برنامه روال خود را دارد، درباره آیتم‌های برنامه در ایام ماه مبارک رمضان توضیح داد: در ایام ماه مبارک رمضان در زمان افطار دانش آموزان مهمان برنامه هستند، این دانش آموزان یا جزو برگزیدگان قرآنی هستند و یا این که در حج عمره دانش آموزی حضور داشتند و تجربه‌های خود را درباره مسائل اعتقادی و قرآنی به مخاطبان ارائه می‌دهند.

 

وی افزود: “اردوگاه تلویزیونی” از دیگر بخش‌های برنامه است که حال و هوای ماه رمضان دارد و مهمان این بخش چهار دانش‌آموز به همراه یک کارشناس که جزو معلمان اردویی در رشته‌های مختلف هستند. همچنین بخش دیگر به نام “اتاق فکر” با اجرای سیامک سرمدی است که در این بخش با بحث درباره عجایب آفرینش مانند ستارگان، شگفتی آسمان، زمین، بدن انسان و… در انتهای بحث عظمت خدا و پیچیدگی آفرینش می‌شود.

 

تهیه‌کننده برنامه “باز باران” تصریح کرد: مسابقه تلفنی از دیگر آیتم‌های برنامه در ایام ماه مبارک رمضان است که هر شب دو دانش‌آموز روی خط تلفن می‌آیند و با هم رقابت می‌کنند. در این بخش سوالات قرآنی و دینی از دانش آموزان پرسیده می‌شود و یک برنده دارد. “اردوی خداشناسی” از دیگر بخش‌های برنامه است که در طبیعت شمال ضبط شده که دانش آموزان به همراه مربی به طبیعت در کنار رودخانه، جنگل و… می‌روند و به بحث خداشناسی می‌پردازند.

 

وی با اشاره به این که مجری برنامه در نبود امیر قمیشی برعهده امین طارمی است، ادامه داد: گزارش ارسالی از مکه مکرمه توسط امیر قمیشی از دیگر بخش‌های برنامه “بازباران ” در ایام ماه مبارک رمضان است.

 

این تهیه‌کننده بیان کرد: گزارش اردوهای جهادی از دیگر آیتم‌های برنامه است. در این گزارش بازسازی مدارس توسط دانش آموزان در سراسر کشور به نمایش گذاشته می‌شود. آشنایی با حج دانش آموزی با حضور یک دانش آموز که به سفر حج مشرف شده به همراه کارشناس از دیگر بخش‌های برنامه است. تربتی به‌ویژه برنامه شب‌های قدر اشاره کرد و گفت: در شب‌های قدر بزرگترین اعتکاف دانش‌آموزی به طور زنده پخش خواهد شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.