بزرگترین خطر برای آمریکا خودش است/ اختلاف طبقاتی شدید در ایالات متحده

به گزارش خبرگزاری مهر، “کنت فلتمن” از با تجربه ترین کارشناسان علوم سیاسی جمهوریخواه آمریکا که با تمام رئیس جمهوریهای جمهوریخواه آمریکا از زمان ریگان همکاری داشته است و اخیرا مشاور سارکوزی در فرانسه نیز بوده است در  بخشی از گفتگو با روزنامه اتریشی “دی پرسه” در پاسخ به این پرسش که آیا شما انتظار یک شورش ملی در روسیه علیه پوتین را دارید؟ اظهار داشت : خیر، اما این احتمال وجود دارد که ما در این کشور شاهد درگیریهایی باشیم که به یک شورش ملی منجر شود.

وی در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است رامنی جمهوریخواه در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری با ایران وارد جنگ شود ؟ گفت : خیر برای آمریکا هیچ سودی ندارد که با یک کشور وارد جنگ شود تا زمانی که مورد حمله قرار نگرفته است.

این کارشناس معروف آمریکایی در ادامه این گفتگو درباره جنگ عراق اظهار داشت : من واقعا از بوش دلسرد و مایوس شده بودم. جنگ عراق هیچ فایده ای نداشت و من فکر می کنم که میت رامنی نیز دقیقا چنین عقیده ای دارد. در یک جامعه تغییرات و دگرگونی تنها از داخل امکانپذیر است و این امر هرگز از خارج امکانپذیر نیست.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا ایران بزرگترین خطر برای علایق آمریکا در منطقه است؟ گفت : بزرگترین خطر برای ایالات متحده خودش است. ما بدترین دشمن خودمان هستیم، چرا که ما همواره با ریختن بمب (روی مناطق دیگر دنیا ) و فرستادن نیروهای خود به این کشورها، خود را به سختی می اندازیم.

“فلتمن” در بخش دیگری از این گفتگو به مسئله مبارزات انتخاباتی در آمریکا پرداخت و اظهار داشت : تا زمانی که وضعیت قشر متوسط جامعه در خیابانها بهتر نشده است اقتصاد مهمترین موضوع در مبارزات انتخاباتی محسوب می شود. بسیاری از مردم این پرسش را مطرح می کنند که چرا فلانی درباره اصلاحات بخش سلامت صحبت می کند در حالی که من شغل می خواهم.

وی در بخش دیگری از این گفتگو خاطر نشان کرد که آمریکا همچنان به سوی دو قطبی شدن و افزایش شکاف بیشتر پیش می رود و اختلاف بین فقیر و غنی بسیار در این کشور بزرگ است.قبل از جنگهای شهروندی در آمریکا نیز ما به دلایل اقتصادی جامعه از هم گسسته ای داشتیم. آنچه امروز در آمریکا می بینیم تا حدودی با رکود اقتصادی بزرگ سالهای سی قابل مقایسه است. ما مانند آن زمان در کشورمان در حالی انسانهای بسیار ثروتمند با قدرت مالی بالا داریم که قدرت خرید قشر متوسط جامعه در حال کاهش است. تفاوت بین فقیر و غنی از آن زمان تا این حد مانند امروز آمریکا افزایش نداشته است. 
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.