بزرگترین خطر برای اروپا/ ضروری بودن ریاضت اقتصادی در کشورهای اروپایی

به گزارش خبرگزاری مهر، “فرانسوا اولاند”، رئیس جمهوری فرانسه در گفتگو با روزنامه اظهار داشت من حامی و موافق با یک اروپا با سرعتهای متفاوت و متشکل از گروههای مختلف هستم.

وی با تاکید بر اینکه اتحادیه اروپا امروز از ۲۷ عضو تشکیل شده و در ادامه نیز وسعت پیدا خواهد کرد، گفت: هیچ عاملی نباید مانع همکاری گسترده اعضای این اتحادیه شود.

“اولاند” در بخش دیگری از این گفتگو خاطر نشان کرد: اعضای منطقه یورو باید از نظر سیاسی تقویت شوند. سران دولتهای عضو منطقه یورو باید در آینده هر ماه دیدارهایی با هم داشته باشند.

اولاند همچنین اظهار داشت : بزرگترین خطر برای اروپا این است که منفور باشد. وی همچنین اعتراف کرد که ریاضت اقتصادی ضروری است.

وی افزود: اتحادیه اروپا باید به کشورهایی مانند یونان، اسپانیا و پرتغال انگیزه و چشم انداز برای رشد اقتصادی را بدهد. رکود امروز در اتحادیه اروپا دقیقا به اندازه بدهی های این اتحادیه خطرناک است.

وی بدون اینکه نامی از آلمان ببرد گفت: کشورهایی که از نظر اقتصادی قدرتمندتر هستند باید هماهنگی بیشتری از خود نشان دهند. اولاند همچنین یک اشتراک بدهی های منطقه یورو با اجرایی کردن طرح اوراق قرضه مشترک را خواستار شد که البته چنین طرحی از طرف دولت آلمان رد می شود.

رئیس جمهوری فرانسه همچنین ابراز اطمینان کرد که بحران یورو و اروپا به زودی برطرف می شود. تا پایان امسال باید شرایط یونان و باقی ماندن این کشور در منطقه یورو مشخص شود. دوم اینکه کشورهایی که اصلاحات دردناکی را در پیش گرفته اند باید کمکها و اعتبارهایی را دریافت کنند.  سوم اینکه، باید اتحادیه بانکی تصمیم گرفته شده محقق شود.

وی افزود: در سال ۲۰۲۲ باید مکانیسم تصمیم گیری اتحادیه اروپا اصلاح شده و بیشتر به آن پرداخته شود. انسانها باید دوباره به اروپا اعتماد کنند.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.