بزرگترین دانشگاه کانادا برای دانشجویان «مربی اسلامی» استخدام کرد +عکس

مسئولین گروه های اسلامی دانشجویی در دانشگاه تورنتو معتقد هستند که حضور یک روحانی مسلمان به صورت دائم در دانشگاه تورنتو می تواند نوید بخش یک فضای تازه و جدید در دانشگاه تونتو است.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، مسلمانان در کشورهایی غرب گرا مانند کانادا نیز روز به روز بیشتر می شوند و در حالی که در سال ۲۰۰۱ جمعیت مسلمانان، حدود ۶۰۰ هزار نفر بود، در سال ۲۰۰۶ به قریب ۸۰۰ هزار نفر رسیده و این موضوع نفوذ بالای اسلام در اقشار مختلف جامعه کانادا را نشان می دهد.

بسیاری از این مسلمانان مشغول کسب تحصیلات عالیه هستند و به همین خاطر، نیازها و علائق خود را به خاطر نفوذ خویش، در دانشگاهها به کرسی می نشانند و اکنون نیز پس از چندین ماه تلاش، دانشجویان مسلمان دانشگاه تورنتو کانادا موفق شدند تا برای اولین بار موافقت مسئولین دانشگاه را برای استخدام یک عالم مذهبی را به طور تمام وقت در دانشگاه جلب کنند.

دانشگاه تورنتو بزرگ‌ترین و مهم‌ترین دانشگاه کانادا بوده که در شهر تورنتو قرار دارد. این دانشگاه در سال ۱۸۲۷ تأسیس شده و در در مجموع پردیس‌ها حدود ۷۳٬۰۰۰ نفر دانشجو دارد.

از چند ماه قبل دانشجویان مسلمان دانشگاه تورنتوی کانادا با به راه انداختن کمپینی به دنبال کسب رضایت مسئولین دانشگاه برای حضور یک عالم مسلمان در دانشگاه بودند. “امجد تارسین” عالم مذهبی که به این منظور انتخاب شده است در این باره این گونه توضیح می دهد: “من احساس می کنم که مسئله داشتن یک روحانی مسلمان به صورت تمام وقت یک مسئله مهم برای دانشجویان دانشگاه تورنتو است. آنها در دنیا امروز با مسائل بسیار متفاوتی رو به رو هستند و باید بدانند که هنوز می توانند در دنیا امروز به عنوان یک مسلمان زندگی کنند.”


امجد تارسین

این عالم مسلمان که اصلیتی لیبیایی دارد از روز دوشنبه اول اکتبر یعنی ۱۰ مهرماه کار خود را در دانشگاه تورنتو آغاز می کند. دانشجویان در این مدت تلاش چند ماهه خود توانسته اند تا مبلغ ۷۰ هزار دلار را برای عقد قرارداد یک ساله با ” تارسین ” جمع آوری کنند و جلوی بهانه گیری های مادی مسئولان دانشگاه را بگیرند.

گروه های مسلمان دانشجو با استقبال از این مجوز دانشگاه، معتقدند با توجه به شرایط امروز و حضور نزدیک به ۵ هزار دانشجو در این دانشگاه، دانشجویان مسلمان به یک روحانی مذهبی به صورت ۲۴ ساعته نیاز داشتند.

مسئولین گروه های اسلامی دانشجویی در دانشگاه تورنتو معتقد هستند که حضور یک روحانی مسلمان به صورت دائم در دانشگاه تورنتو می تواند نوید بخش یک فضای تازه و جدید در دانشگاه تونتو بوده و کمک کند تا با تعریفی جدید دانشجویان مسلمان بتوانند در فضای اسلام ستیز امروز در جهان غرب به زندگی و فعالیت بپردازند.

بنا بر آمار موجود ۲٫۸ درصد از جمعیت ۳۲٫۸ میلیونی کانادا را مسلمانان تشکیل می دهند که به این صورت دین اسلام پر جمعیت ترین دین در بین ادیان غیر مسیحی در کانادا به حساب می آید.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.