بزرگترین ماشین آلات دنیا +عکس

۳۰م دیماه ،

بسیاری از ما روزانه از ابزارهای مکانیکی و یا ماشین های بزرگ استفاده می کنیم اما آیا تا به حال به بزرگترین ماشین آلاتی که ساخته شده است فکر کرده اید؟

به گزارش گروه خواندنی هایممتازنیوز، ماشین آلات در اندازه هایی ساخته می شوند که بعدا قرار است از آن ها استفاده شود. این در حالی است که بعضی از کارها بسیار سنگین می باشند و نیاز به دستگاه های بسیار بزرگ دارند. در این حالت باید دستگاه هایی بزرگ تر از حد تصور ما ساخته شود.

سانتا ۹۵۰

این دستگاه یکی از معروف ترین دستگاه های دنیا است و البته از نظر اندازه نیز بسیار بزرگ و غول پیکر است. این دستگاه چند سال پیش ۷۰۰ متر صخره را سوراخ کرد تا ۳۳ معدنچی شیلیایی از اعماق زمین نجات پیدا کنند. این دستگاه نزدیک به ۴۰ تن وزن دارد و قطعات آن در صورت کامل باز شدن در ۴۲ کامیون جا میگیرند.

D575A-3SD

بولدوزر یکی دیگر از وسایلی است که در ساختمان سازی و البته کارهای صنعتی از آن استفاده می گردد. این دستگاه هر چه بزرگتر باشد می توانند میزان بیشتری را در هر ثانیه خاک برداری کند و البته کار نیز سریع تر به پایان می رسد. ژاپن بولدوزری ساخته است که ۲۱ متر طول و البته ۴ متر ارتفاع دارد و  همچنین طول بیل آن نیز نزدیک به ۷ متر است. این بولدوزر که در دنیا تعداد بسیار محدودی از آن وجود دارد می تواند هرجسمی را از جای خودش تکان دهد.

Liebherr T 282B

در سال ۲۰۰۴ در آلمان کامیونی ساخته شد که لقب بزرگترین کامیون دنیا را به خودش اختصاص داد. این کامیون می تواند ۴۰۰ تن بار را با سرعت ۶۴ کیلومتر بر ساعت جابه جا کند که این یک امکان بسیار منحصر به فرد است. از این کامیون سالانه تنها ۷۵ عدد ساخته می گردد و در بسیاری از معدن های دنیا استفاده می گردد و قیمت آن نیز نزدیک به ۳ میلیون دلار است. این کامیون نزدیک به ۵ متر ارتفاع دارد.

عنکبوت غول پیکر

در سال ۲۰۰۸ در لیورپول دستگاهی در خیابان ها آغاز به حرکت کرد که سبب حیرت بسیاری از مردم شد. آن ها از این رو بسیار شکه بودند چون با یک عنکبوت ۱۵ متری رو برو می شدند. این عنکبوت که به صورت نمایشی در خیابان ها حرکت می کرد بعدا برای استفاده ها مکانیکی به بعضی از مراکز صنعتی فرستاده شد.

دستگاه حفاری Krupp

یکی از بزرگترین دستگاه های دنیا را بار دیگر آلمانی ها ساخته اند. این دستگاه که مخصوص حفاری های بسیار سخت است ۴۵ هزار تن وزن دارد و البته از جای خودش تکان نمی خورد. طول آن ۲۱۵ متر است و ارتفاعی ۹۵ متری دارد. این دستگاه این روزها در یک معدن ذغال سنگ کار می کند.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. على اكبر اسماعيليان:

    با سلام سایت بسیار خوبى هست. در صورت امکان عکسهاى مربوط به راه سازى و ماشین آلات آن رو برام بفرستید.
    با تشکر فراوان

  2. kamiar:

    خیلی عالیه ولی عکس بیشتری قرار دهید.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.