بزرگترین مسابقه درگ جهان [ویدئو]

گردآوری توسط مجله خودرو ممتاز نیوز

چه حسی و حالی دارد وقتی بعضی از بزرگترین سوپرکارهای جهان را به مسابقه درگ دعوت کنید! چه سوپراسپرت باشد چه اسپرت؛ مهم نیست چه خودرویی به این مسابقه دعوت می گردد همه بدنبال یافتن جواب این سوال هستنند: در این گروه چه کسی از همه سریعتر است؟

اگر خاطرتان باشد سپتامبر ۲۰۱۱ بود که موتورترندی ها اولین ویدئوی جنجالی خود را با نام World’s Greatest Drag Race را منتشر کردند. در قسمت اول این ویدئو ۱۱ خودرو به مسابقه دعوت شدند؛ البته اگر یادتان نمی آید هیچ مشکلی نیست! در زیر امکان ملاحظه دوباره این ویدئو فراهم شده . . .

فراموش نکنید که هدف این مسابقه جمع کردن همه سوپراسپرت ها از پاگانی گرفته تا بوگاتی و کونیخزگ و … نبود. موتور ترندی ها فقط می خواستند به این پرسش جواب دهند که سریع ترین خودرویی که در بازارشان به صورت تولید انبوه به فروش می رسد کدام است. البته موتورترند با دو مشکل دیگر هم روبرو بود؛ اول اینکه امکان دسترسی به همه اسپرت ها را نداشت و دوم اینکه اگر همه اسپرت های بازار را هم جمع می کرد بازهم فضای کافی برای تست همزمان آنها نبود.

اما موتور ترند قسمت دوم این کلیپ را نیز با ۹ خودرو منتشر کرده؛ هرچند نسبت به قسمت اول، از تعداد خودروها کاسته شده و جای خالی R8 و SLS و ۹۱۱ و ۴۵۸ و علی الخصوص LFA کاملا احساس می گردد اما درعوض چند خودروی تازه به این مسابقه دعوت شده اند تا همچنان هم دیدن این کلیپ هیجان کافی را داشته باشد. مهمان افتخاری این قسمت هم سوبارو BRZ است!

شاید دیدنی ترین لحظه این کلیپ ثانیه های اول و آخر آن باشد؛ در ثانیه های اول تنها GT-R و آونتادور می باشند که به لطف سیستم محرکه AWD از همه جلو می افتند. اما قطعا ستاره این کلیپ کسی نیست به جز مک لارن ۱۲C که برخلاف تصورمان توانست پابه پای آونتادوری حرکت کند درحالیکه ۱۰۰ اسب در قدرت و ۹۰ نیوتن متر در گشتاور کمتر از رقیب ایتالیایی اش دارد. نظر شما چیست؟

مجله پدال
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.