بزرگترین مشکل ما فقدان کلاسهای مربیگری است

۳۰م دیماه ،

مربی تیم ملی بانوان جودو گفت: برگزای کلاسهای مربیگری برای بانوان یک نیاز است و نبودن آن بزرگترین مشکل ما محسوب می گردد.

مژگان کولیوند در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: تیم ملی جودوی بانوان اکنون در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان سرمربی ندارد و ما ۶ مربی هستیم که بایکدیگر ملی پوشان دختر را تمرین می دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حضور این تعداد مربی سخت نیست تصریح کرد: خیر، این اتفاق سبب می گردد تا تلاش مربیان بیشتر شود و هر یک سعی کنند برای بازیکنان هم بسیار خوب است برای مثال در اردویی که برای بانوان جودو برگزار کردیم برای ۲۳ بازیکن ۶ مربی بودیم که عملکرد بچه ها از زمین تا آسمان فرق کرده بود، زیرا مربیان روی آنها تمرکز بیشتری داشتند.

وی ادامه داد: قرار است ۳ سرمربی و ۳ مربی از بین ۶ نفر انتخاب شوند که در مورد آن هنوز تصمیم گیری نشده است.

کولیوند که مربیگری تیم جودوی همدان را نیز در لیگ برتر به عهده دارد، دربارهٔ لیگ بانوان گفت: من از سال ۸۶ که مربی همدان شدم آنها در رده ۲۶ جدول بودند، اماپس از آن ما معمولا تیم اول و دوم می شویم، سال قبل هم نایب قهرمان شدیم.

وی ادامه داد: لیگ بانوان جودو، لیگ فعالی نیست،زیرا مسابقات ما بدون پوشش برگزار می گردد و حامی مالی نداریم در لیگ امسال قرار شده است بازی پایانی لیگ با پوشش برگزار شود و پخش تلویزیونی هم داشته باشیم که این اتفاق خوبی است.

مربی تیم ملی جودوی کشورمان از برگزای مسابقات قهرمانی کشور امسال جودو ابراز نارضایتی کرد و در این باره توضیح داد: رقابتهای قهرمانی کشور امسال متاسفانه ضعیف برگزار شد زیرا اعلام کردند که در این رقابتها نفرات اول تا سوم و ملی پوش جوانان و نوجوانان حق ندارند شرکت کنند همین سبب شد تا استان ما یعنی همدان از آنجا که ملی پوشان بسیاری دارد فقط با ۳ نفر شرکت کند و استان تهران با وجود اینکه از جودوکاران درجه ۳ برخوردار بود و بسیار هم قوی نبودند در غیاب جودوکاران اصلی ما اول شدند.

وی خاطر نشان کرد: ۴ ملی پوش جودو در رده سنی نوجوانان، ۴ ملی پوش در رده سنی جوانان و ۳ بازیکن در تیم ملی بزرگسالان از جودوکاران همدانی می باشند.

کولیوند دربارهٔ سبب پیشرفت جودوی بانوان در همدان و به خصوص در نهاوند اعلام کرد: استان همدان به ویژه نهاوند غیر از جودو در تمام رشته های ورزشی فعال است فکر می کنم به این سبب است که ما آب و هوای خوبی داریم در جودو حامی مالی خوبی از ما حمایت می کند و اماکن را برای تمرین به صورت رایگان در اختیار ما قرار می دهند این را مدیون رئیس اداره کل ورزش و جوانان در نهاوند هستیم که برای جودوکاران تکیه گاه خوبی محسوب می شوند، بانوان جودوی نهاوند از سالن خوبی برای تمرین کردن برخوردار می باشند و در دو نوبت صبح و بعداظهر تمرین می کنیم.

مربی تیم جودی بانوان کشورمان تاکید کرد: نیاز بانوان جودو به کلاس های آموزشی مربیگری بسیار جدی است زیرا تا مربیان به ترتیب نشوند، بازیکنان خوب معرفی نخواهند شد.

وی مدعی شد: پوشش بانوان جودوی ایران سبب شد تا جودوکاران لبنان و عربستان با استفاده از همان پوشش در رقابتهای المپیک ۲۰۱۲ شرکت کنند اما در المپیک ۲۰۱۶ برزیل فکر می کنم بانوان ایران حتما نماینده داشته باشند و صد در صد یکی از آنها لیلا سیاوشی بازیکن نوجوان همدان است که سهمیه را کسب خواهد کرد./آق


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.