بزرگترین میراث امام خمینی(ره) استقلال و آزادی بود

‘طلال خریس’، روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در رم، یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: امام راحل شخصیتی والا مقام و کم نظیر بود و با وجودی که توان تغییر مسیر تاریخ را داشت، اما در زمان حیات از مادیات به دور بود و هیچ یک از اعضای خانواده آن حضرت نیز قدرت را به ارث نبرد؛ او مردی پاک بود که عدالت را باور داشت و در کنار و همراه مستضعفین بود.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران تاکنون با توازن قوا و با پیروی از رهنمودهای امام خمینی (ره) و حضرت آیت الله خامنه ای، در قبال ماشین ستمگر غرب، مقاومت کرده است.

دبیرکل انجمن عربی ایتالیایی ‘الصداقه ‘ در ایتالیا، گفت:‌ امام خمینی (ره) بر این عقیده بودند که حفظ استقلال و آزادی ملت باید خط مشی دولت اسلامی باشد و این یک میراث بسیار بزرگ بجا مانده از آن حضرت است و چیزی مهم تر از آزادی و عدالت و دفاع از حیثیت و کرامت یک ملت نیست.

وی افزود: آنهایی که آزادی را باور دارند، نمی توانند از دو وزنه و دو اندازه در قبال کسی استفاده کنند؛ مساله فلسطین برای امام راحل نماد مبارزه برای رسیدن به استقلال و بازگرداندن حق مشروع یک ملت و یک کشور بود.

وی گفت: اندیشه امام خمینی (ره ) فرای جهان اسلام و خطاب به تمام ملت های مظلوم جهان بود و تنها خاص جهان اسلام و یا ایران نبود.

اروپام **۲۱۷۱**۱۵۹۶**۱۵۹۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۲۹۴۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.