بزرگترین پروژه‌های صنعت نفت در دست پیمانکاران داخلی

۰۹ام بهمن ،

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران گفت: اقدامات بزرگی زمینه نوسازی تجهیزات صنعت نفت کشور به‌ویژه در مناطق نفت‌خیز جنوب صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه‌خوزستان، احمد قلعه‌بانی در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی که امروز، نهم بهمن‌ماه در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اهواز برگزار شد، اظهارکرد: با نوسازی تجهیزات نفتی توان تولید مستمر و با اطمینان افزایش می‌یابد و خطرات ناشی از پوسیدگی کاهش می‌یابد.

وی افزود: البته این نوسازی تنها مختص مناطق نفت‌خیز جنوب نیست و در شرکت‌های دیگر همچون نفت مرکزی، پایانه‌ها و فلات قاره انجام شده است.

قلعه‌بانی تصریح‌کرد: امروز داخل‌سازی تجهیزات برای صنعتگران و سازندگان کشورمان کار ساده‌ای است. هشت هزار کالای مصرفی در صنعت نفت وجود دارد که حدود ۳۸۰۰ قلعه آن بومی‌سازی شده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران عنوان‌کرد: در نمایشگاه قبلی که مربوط به صنعت حفاری بود، حجم وسیعی از تجهیزات و قطعات ساخت داخل به نمایش گذاشته شد که جای قدردانی دارد؛ این مساله نشان می‌دهد که توان صنعتگران ما به‌گونه‌ای است که از عهده هر کاری بر می‌آیند.

قلعه‌بانی افزود: ظرفیت‌ها و توانایی‌های بخش‌خصوصی ما به سمتی می‌رود که می‌توانیم پکیج کاملی از توسعه میادین، همراه با ساخت تجهیزات را داشته باشیم.

معاون وزیر نفت اظهار کرد: در حال حاضر بزرگترین پروژه‌های صنعت نفت در دست پیمانکاران داخلی است که بیش از هر زمان، سرمایه‌گذاری‌های بسیاری در صنعت نفت در حال انجام است؛ همچنین بیش از ۶۰ درصد پروژه‌های ما در میادین مشترک است و امیدواریم نتایج خوبی را در این زمینه‌ها به زودی شاهد باشیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.